Page 155 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 155
Empirični del 155

Četrti dejavnik smo poimenovali prostočasne dejavnosti na destinaci-
ji in pojasnjuje 12 % celotne variance. Rezultat je skoraj nekoliko presene-
tljiv, saj doslej »nekongresnim« dejavnostim organizatorji niso posvečali
večje pozornosti, res pa je, da postajajo takšne dejavnosti za organizacijo
konference na destinaciji vse privlačnejše.

Za vsak dejavnik posebej smo preverjali še stopnjo zanesljivosti. Ka-
zalnik zanesljivosti za dejavnike sloves, zanimivosti in dostopnost kaže
vrednosti med 0,77 in 0,74, kar pomeni zelo dobro zanesljivost, za dejav-
nik prostočasnih dejavnosti pa vrednost Cronbachovega koeficienta zna-
ša 0,83, kar velja za zgledno zanesljivost.

Za skupino atributov privlačnosti destinacije kot kraja, v katerem je
konferenca organizirana, so rezultati faktorske analize pokazali, da je mo-
goče privlačnosti opredeliti skupno s štirimi dejavniki. To so dejavniki, ki
naj bi bili po mnenju anketiranih ponudnikov, to je tako po mnenju po-
nudnikov storitev na destinaciji kot organizatorjev kongresov, pomembni
pri odločitvi za izbiro gostiteljske destinacije za organizacijo konference,
s tem pa tudi za oblikovanje potencialnega obiska na destinaciji. Ocena
privlačnosti destinacije kot kraja, kjer je organizirana konferenca, se po
mnenju ponudnikov nanaša na sloves kraja, zanimivosti destinacije, nje-
no dostopnost in prostočasne dejavnosti na destinaciji.

Primerjava pomembnejših rezultatov raziskave med obema vidikoma
za atribute privlačnosti destinacije

Za oba neodvisna vzorca smo za merjenje dejavnikov privlačnosti de-
stinacije kot kraja, kjer se odvija konferenca, predvidevali enake spremen-
ljivke, kar se je izražalo tudi v istovetnosti kategorij v anketnem vpra-
šalniku. Po rezultatih eksploratorne faktorske analize se je izkazalo, da
lahko za vzorec udeležencev oblikujemo pet dejavnikov, za vzorec ponu-
dnikov pa štiri, pri čemer so si dejavniki sloves destinacije, zanimivosti,
dostopnost in prostočasne dejavnosti med vzorcema zelo podobni, najpo-
dobnejša sta si dejavnika zanimivosti in dostopnosti destinacije. V vzorcu
udeležencev pa se dodatno pojavlja še peti dejavnik, to je mnenje drugih
o destinaciji. Iz rezultatov lahko sklepamo, da se mnenja udeležencev in
ponudnikov v zvezi s pomembnostjo posameznih atributov privlačnosti
destinacije med seboj nekoliko razhajajo, kar pomeni, da pri odločitvi za
izbiro destinacije ne sodelujejo povsem enaki dejavniki na eni in na dru-
gi strani.

Rezultati faktorske analize atributov privlačnosti prizorišča
V nadaljevanju prikazujemo rezultate faktorske analize atributov privlač-
nosti prizorišča ločeno glede na vidik udeležencev in vidik ponudnikov.
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160