Page 176 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 176
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije
nitve, posebnosti konferenčnih dvoran, storitve prizorišča, nastanitev in
ugled) in privlačnosti konference (poslovne priložnosti, mreženje, vpliv-
ni dejavniki, vsebina in ugled). V raziskavi se je izkazalo, da se dejavniki
privlačnosti oblikujejo drugače, in sicer različno glede na posamezno sku-
pino privlačnosti in različno glede na to, ali gre za vidik udeleženca ali vi-
dik ponudnika. Tako smo identificirali skupno 23 dimenzij privlačnosti,
ki se razporejajo znotraj treh skupin privlačnosti, nekatere dimenzije so si
med obema vzorcema sicer zelo podobne, vendar pa jih večinoma oprede-
ljujejo različne spremenljivke.
Rezultati eksploratorne faktorske analize nedvomno kažejo na več-
dimenzionalnost konstrukta privlačnosti kongresne destinacije, ki ga
opredeljujejo privlačnost destinacije, privlačnost prizorišča in privlačnost
konference, saj se je izkazalo, da ga opredeljuje skupno 23 dimenzij. To so
176 dejavniki, ki pomembno sodelujejo pri izbiri kongresne destinacije, s tem
pa tudi pri oblikovanju potencialnega obiska na destinaciji. Rezultati ka-
žejo tudi na to, da bi privlačnosti kongresne destinacije kot dejavnika nje-
ne obiskanosti le stežka obravnavali ločeno, zato jih je treba obravnavati
kot celovit koncept, kar glede na njihovo večdimenzionalno naravo nare-
kuje hkratno obravnavo vseh vidikov privlačnosti.
Hipotezo 1 lahko na podlagi rezultatov faktorske analize potrdimo.
Preverjanje hipoteze 2
Hipoteza 2: Pomembnost posameznih atributov privlačnosti kongresne destinacije
se statistično pomembno razlikuje med dvema skupinama deležnikov.
Hipotezo 2 smo osnovali na ugotovitvi, da dosedanje raziskave niso
hkrati merile privlačnosti kongresne destinacije pri dveh skupinah ključ-
nih deležnikov, s čimer bi ugotavljale medsebojne razlike v mnenju udele-
žencev in ponudnikov konferenc.
Hipotezo 2 smo preverjali s pomočjo analize srednjih vrednosti in re-
zultatov t-preizkusa za neodvisna vzorca za posamezne atribute privlač-
nosti kongresne destinacije, razdeljene na atribute privlačnosti destina-
cije, atribute privlačnosti prizorišča in atribute privlačnosti konference,
s čimer smo preverjali statistično značilne razlike pri ocenjevanju po-
membnosti posameznih atributov privlačnosti kongresne destinacije med
vzorcem udeležencev in vzorcem ponudnikov, ki predstavljata dve skupi-
ni deležnikov na kongresni destinaciji.
Atribute privlačnosti destinacije smo preverjali znotraj petih podsku-
pin. V prvi so bili ocenjevani elementi dostopnosti destinacije, pri katerih
smo lahko na podlagi rezultatov analize ugotovili, da so po mnenju ponu-
dnikov in udeležencev pomembni pri izbiri destinacije. Med ponudniki
nitve, posebnosti konferenčnih dvoran, storitve prizorišča, nastanitev in
ugled) in privlačnosti konference (poslovne priložnosti, mreženje, vpliv-
ni dejavniki, vsebina in ugled). V raziskavi se je izkazalo, da se dejavniki
privlačnosti oblikujejo drugače, in sicer različno glede na posamezno sku-
pino privlačnosti in različno glede na to, ali gre za vidik udeleženca ali vi-
dik ponudnika. Tako smo identificirali skupno 23 dimenzij privlačnosti,
ki se razporejajo znotraj treh skupin privlačnosti, nekatere dimenzije so si
med obema vzorcema sicer zelo podobne, vendar pa jih večinoma oprede-
ljujejo različne spremenljivke.
Rezultati eksploratorne faktorske analize nedvomno kažejo na več-
dimenzionalnost konstrukta privlačnosti kongresne destinacije, ki ga
opredeljujejo privlačnost destinacije, privlačnost prizorišča in privlačnost
konference, saj se je izkazalo, da ga opredeljuje skupno 23 dimenzij. To so
176 dejavniki, ki pomembno sodelujejo pri izbiri kongresne destinacije, s tem
pa tudi pri oblikovanju potencialnega obiska na destinaciji. Rezultati ka-
žejo tudi na to, da bi privlačnosti kongresne destinacije kot dejavnika nje-
ne obiskanosti le stežka obravnavali ločeno, zato jih je treba obravnavati
kot celovit koncept, kar glede na njihovo večdimenzionalno naravo nare-
kuje hkratno obravnavo vseh vidikov privlačnosti.
Hipotezo 1 lahko na podlagi rezultatov faktorske analize potrdimo.
Preverjanje hipoteze 2
Hipoteza 2: Pomembnost posameznih atributov privlačnosti kongresne destinacije
se statistično pomembno razlikuje med dvema skupinama deležnikov.
Hipotezo 2 smo osnovali na ugotovitvi, da dosedanje raziskave niso
hkrati merile privlačnosti kongresne destinacije pri dveh skupinah ključ-
nih deležnikov, s čimer bi ugotavljale medsebojne razlike v mnenju udele-
žencev in ponudnikov konferenc.
Hipotezo 2 smo preverjali s pomočjo analize srednjih vrednosti in re-
zultatov t-preizkusa za neodvisna vzorca za posamezne atribute privlač-
nosti kongresne destinacije, razdeljene na atribute privlačnosti destina-
cije, atribute privlačnosti prizorišča in atribute privlačnosti konference,
s čimer smo preverjali statistično značilne razlike pri ocenjevanju po-
membnosti posameznih atributov privlačnosti kongresne destinacije med
vzorcem udeležencev in vzorcem ponudnikov, ki predstavljata dve skupi-
ni deležnikov na kongresni destinaciji.
Atribute privlačnosti destinacije smo preverjali znotraj petih podsku-
pin. V prvi so bili ocenjevani elementi dostopnosti destinacije, pri katerih
smo lahko na podlagi rezultatov analize ugotovili, da so po mnenju ponu-
dnikov in udeležencev pomembni pri izbiri destinacije. Med ponudniki