Page 181 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 181
Povzetek ugotovitev raziskave in implikacije 181
ženje, ugled, in tiste, ki preprečujejo njen obisk. Rezultati so pokazali,
da je znotraj poslovnih priložnosti, ki jih ustvarja konferenca, po mnenju
ponudnikov najpomembnejši element priložnost za izmenjavo izkušenj,
medtem ko so udeleženci prepričani, da je to pridobivanje novih znanj,
pri čemer ponudniki priložnostim za izmenjavo izkušenj in iskanju novih
stikov pripisujejo višjo pomembnost kot udeleženci. Mreženje je atribut
konference, ki ga označuje element priložnosti za srečanje s specialisti v
stroki, kar kot najpomembnejše ocenjujeta obe skupini. Priložnost za sre-
čanje s poslovnimi partnerji je dimenzija, ki jo tako ponudniki kot udele-
ženci ocenjujejo kot pomembnejšo. Udeleženci konferenco razumejo tudi
kot priložnost, ki jo izkoristijo za osebno potrditev v stroki, ki jo ocenjuje-
jo celo kot pomembnejšo od srečanja s poslovnimi partnerji. Elementom
mreženja sicer ponudniki pripisujejo višjo pomembnost kot udeležen-
ci. Med vplivne dejavnike konference prištevamo tiste, ki ovirajo obisk
konference in ki jim obe skupini namenjata povprečno oceno, kar lahko
pomeni, da jim lahko posvečajo le malo pozornosti. Pri tem kot tistega,
ki naj bi najbolj prispeval k morebitni neudeležbi, ponudniki ocenjujejo
vsebinsko in časovno sovpadanje z drugimi konferencami, udeleženci pa
ceno kotizacije, čeprav so tudi slednji prepričani, da je lahko časovno ali
vsebinsko neskladje razlog, da se konference ne udeležijo. Vsebina konfe-
rence je atribut, ki mu je zlasti v praksi namenjena precejšnja pozornost.
Sestavljajo jo različni elementi, med njimi so zanimivi prispevki tisti ele-
ment, ki ga obe skupini ocenjujeta kot najpomembnejšega, čeprav tudi
prisotnost uglednih govorcev prispeva k boljši vsebini, kar pa ponudniki
ocenjujejo kot pomembnejše kot udeleženci. Ugled konference je dimen-
zija, ki jo najbolj označujejo izkušnje udeležencev s konferenco, medtem
ko mnenja drugih niso tako pomembna.
Atribute prizorišča smo povezali z atributi, ki se nanašajo na kongres-
ne dvorane in nastanitev, saj gre za elemente, ki tako v praksi kot teoriji
nastopajo povezano, pogosto so razumljeni kot enovita storitev. Kot naj-
pomembnejšega so element bližine med nastanitvenim obratom in pri-
zoriščem ocenili tako ponudniki kot udeleženci, sledi pa mu število sob,
ki naj bi bilo v primernem obsegu glede na število sedežev v kongresnih
dvoranah. Pri vrsti prizorišča si skupini ne delita mnenja, saj so ponudniki
prepričani, da je najprivlačnejša vrsta kongresni hotel, ki so ga udeležen-
ci ocenili kot najmanj pomembnega, so pa udeleženci prepričani, da so za
organizacijo konference najprivlačnejša posebna prizorišča. Vsako prizo-
rišče zagotavlja določene storitve, pri čemer so ponudniki najviše oceni-
li strokovnost in profesionalnost osebja ter učinkovit postopek registraci-
je, zagotovo pa je varnost tista, ki jo prizorišče mora zagotavljati, medtem
ženje, ugled, in tiste, ki preprečujejo njen obisk. Rezultati so pokazali,
da je znotraj poslovnih priložnosti, ki jih ustvarja konferenca, po mnenju
ponudnikov najpomembnejši element priložnost za izmenjavo izkušenj,
medtem ko so udeleženci prepričani, da je to pridobivanje novih znanj,
pri čemer ponudniki priložnostim za izmenjavo izkušenj in iskanju novih
stikov pripisujejo višjo pomembnost kot udeleženci. Mreženje je atribut
konference, ki ga označuje element priložnosti za srečanje s specialisti v
stroki, kar kot najpomembnejše ocenjujeta obe skupini. Priložnost za sre-
čanje s poslovnimi partnerji je dimenzija, ki jo tako ponudniki kot udele-
ženci ocenjujejo kot pomembnejšo. Udeleženci konferenco razumejo tudi
kot priložnost, ki jo izkoristijo za osebno potrditev v stroki, ki jo ocenjuje-
jo celo kot pomembnejšo od srečanja s poslovnimi partnerji. Elementom
mreženja sicer ponudniki pripisujejo višjo pomembnost kot udeležen-
ci. Med vplivne dejavnike konference prištevamo tiste, ki ovirajo obisk
konference in ki jim obe skupini namenjata povprečno oceno, kar lahko
pomeni, da jim lahko posvečajo le malo pozornosti. Pri tem kot tistega,
ki naj bi najbolj prispeval k morebitni neudeležbi, ponudniki ocenjujejo
vsebinsko in časovno sovpadanje z drugimi konferencami, udeleženci pa
ceno kotizacije, čeprav so tudi slednji prepričani, da je lahko časovno ali
vsebinsko neskladje razlog, da se konference ne udeležijo. Vsebina konfe-
rence je atribut, ki mu je zlasti v praksi namenjena precejšnja pozornost.
Sestavljajo jo različni elementi, med njimi so zanimivi prispevki tisti ele-
ment, ki ga obe skupini ocenjujeta kot najpomembnejšega, čeprav tudi
prisotnost uglednih govorcev prispeva k boljši vsebini, kar pa ponudniki
ocenjujejo kot pomembnejše kot udeleženci. Ugled konference je dimen-
zija, ki jo najbolj označujejo izkušnje udeležencev s konferenco, medtem
ko mnenja drugih niso tako pomembna.
Atribute prizorišča smo povezali z atributi, ki se nanašajo na kongres-
ne dvorane in nastanitev, saj gre za elemente, ki tako v praksi kot teoriji
nastopajo povezano, pogosto so razumljeni kot enovita storitev. Kot naj-
pomembnejšega so element bližine med nastanitvenim obratom in pri-
zoriščem ocenili tako ponudniki kot udeleženci, sledi pa mu število sob,
ki naj bi bilo v primernem obsegu glede na število sedežev v kongresnih
dvoranah. Pri vrsti prizorišča si skupini ne delita mnenja, saj so ponudniki
prepričani, da je najprivlačnejša vrsta kongresni hotel, ki so ga udeležen-
ci ocenili kot najmanj pomembnega, so pa udeleženci prepričani, da so za
organizacijo konference najprivlačnejša posebna prizorišča. Vsako prizo-
rišče zagotavlja določene storitve, pri čemer so ponudniki najviše oceni-
li strokovnost in profesionalnost osebja ter učinkovit postopek registraci-
je, zagotovo pa je varnost tista, ki jo prizorišče mora zagotavljati, medtem