Page 96 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 96
Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije

tudi, da je večinski raziskovalni pristop količinske narave, le Jago in Dee-
ry (2010) sta uporabila intervju.

Najpogosteje preučevane dimenzije se vsebinsko nanašajo na konfe-
renco, pri čemer se v povezavi z njo pojavlja atribut vsebine oziroma pro-
grama konference, ki je opisan kot zanimiv (atraktiven). Z njim se tesno
povezuje atribut mreženje in profesionalni razvoj, ki ga kot pomembno
dimenzijo »dejavnika konference/združenja« utemeljujeta Oppermann
in Chon (1997), ki navajata, da so povezovanje z enako mislečimi, spre-
mljanje novosti v stroki ter pridobivanje novega znanja pomemben vidik
konference kot take. Tudi skrb za profesionalni razvoj, karierne prilož-
nosti, potrditev in ugled v stroki ter osebni napredek so dimenzije, ki so
gibalo obiska konference, ki se v prispevkih stalno pojavlja kot pomem-
ben dejavnik udeležbe na konferenci (Rittichainuwat, Beck in Lalopa
96 2001; Lee in Back 2008; Yoo in Chon 2008; Mair in Thompson 2009;
Shin 2009; Mohammadi in Mohamed 2011; Whitfield idr. 2014).

Slika 4: Pogostnost pojavljanja atributov (udeleženci)

Destinacija oziroma lokacija srečanja je prostorski atribut, ki je ned-
vomno močno povezan z obiskom konference. Mair in Thompson (2009)
sta prepričana, da je zagotovo eden najodločilnejših. Z njim sta tesno po-
vezani dimenziji dostopnosti in zanimivosti destinacije, ki ju kot redefi-
nicijo Oppermann-Chonovega modela (1997) zagovarjajo Zhang, Leung
in Qu (2007). Dimenzija dostopnosti je pogosto izražena z oddaljenostjo
destinacije, s časom za potovanje, prometnimi povezavami pa tudi z ure-
janjem formalnosti za vstop v državo, zanimivost pa z imidžem destina-
cije, s klimo, z gostoljubnostjo domačinov, s kulinarično in prostočasno
ponudbo na destinaciji pa tudi s preteklimi izkušnjami posameznika. Po
mnenju Jaga in M. Deery (2005) je zanimivost destinacije pomemben ele-
ment pri izbiri tudi na strani naročnikov konference, ki si zaradi nje obe-
tajo višji obisk konference in s tem višji prihodek. Destinacijo vsebinsko
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101