Page 93 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 93
Poslovni turizem in kongresna dejavnost: izhodiščne opredelitve

naročnika (Jago in Deery 2005; Smith in Garnham 2006; McCartney
2008), ki z izjemo Jaga in M. Deery (prav tam) njune povezanosti ne pre-
učujejo z vidika presojanja atributov za obisk destinacije.

Preglednica 4: Pregled atributov kongresne destinacije z vidika udeleženca

Avtor in letnica Atributi, dejavniki pri izbiri destinacije 93

Opperman in Chon 1997 Dejavniki združenja/konference: vključenost v delo združenja, strokovno priznanje
med kolegi, profesionalno mreženje, osebno sodelovanje, biti del globalnae skupnosti
Fenich 2001 Dejavniki lokacije: imidž destinacije, dostopnost, stroški nastanitve, klima, pred- in
Rittichainuwat, Beck in pokonferenčni izleti, pretekle izkušnje
Lalopa 2001 Osebni/službeni dejavniki: zdravje, kupna moč, časovna razpoložljivost, družina, fi-
nanciranje, profesionalni napredek
Robinson in Callan 2005 Vplivni dejavniki: druge konference, počitnice, drugo
Jae Lee in Back 2005
Jago in Deery 2005 Hotelske sobe, restavracije, kongresni center, letalske storitve, lokalni prevozi, stroški,
Jung 2005 klima na destinaciji, varnost, razvoj destinacije
Severt idr. 2007
Motivacijski dejavniki: ogledi in prostočasne dejavnosti, osebni napredek, kon-
Zhang, Leung in Qu 2007 ferenčne dejavnosti (program, poslovne dejavnosti)
Zaviralni dejavniki: kongresni in osebni zadržki (varnost, dostopnost, negativni imidž,
zdravje), oddaljenost, čas in finančna sredstva
Olajševalni dejavniki: cenovna dostopnost (prevozi, kotizacija) in časovna razpoložlji-
vost, spremstvo partnerjev, oddaljenost in dostopnost

Kompetentnost storitev prizorišča, oprijemljivost storitev prizorišča (vzdušje, ka-
kovost hrane), kompetence, znanje osebja, cena/vrednost, zmogljivost nastanitev,
zmogljivost kongresnih dvoran, dostop/urejenost prizorišča, dodatne storitve na
prizorišču, prostočasne dejavnosti, lokacija in ugled prizorišča/destinacije

Dostopnost, hotelske storitve in sobe, turistične zanimivosti, prijetno vreme, kako-
vostna hrana, varnost

Lokacija destinacije in prizorišče, mreženje in spremljevalni dogodki, letalske pove-
zave, nastanitev in prehrana

Upravljanje s prizoriščem (stojnicami), registracija, vsebina srečanja, zanimivost
srečanja, izgled prizorišča, dostopnost

Poslovne dejavnosti in priložnosti, mreženje, izobraževanje, vsebina konference, nak-
upne priložnosti in dogovori

Dejavniki združenja/konference: vključenost v delo združenja, strokovno priznanje
med kolegi, profesionalno mreženje, osebno sodelovanje, biti del globalne skupnosti
Dejavniki lokacije – zanimivost: imidž destinacije, klima, pretekle izkušnje, varnost,
jezik destinacije, gostoljubje domačinov, možnosti ogleda destinacije, gastronomska
ponudba, nastanitev – hotelska ponudba, nočno življenje
Dejavniki lokacije – dostopnost: dolžina potovanja do destinacije, direktne letalske
povezave, enostavnost urejanja vstopnih formalnosti (vizumi)
Osebni/službeni dejavniki: zdravje, kupna moč, časovna razpoložljivost, družina, fi-
nanciranje, profesionalni napredek, želja po znanju
Stroški – denarni: prevoz, nastanitev, kotizacija, menjalni tečaj
Stroški – čas: prekrivanje z drugimi konferencami, s počitnicami, službenimi ob-
veznostmi, z družinskimi obveznostmi
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98