Page 37 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 37
3 Modeli merjenja digitalne
pismenosti

V poglavju 2 smo spoznali 15 različnih okvirov merjenja digitalne pisme-
nosti. Večina modelov se osredotoča na teoretični prikaz potrebnega
znanja in veščin digitalne pismenosti ter ne vsebuje izdelanega inštru-
mentarija za ocenjevanje. Okviri, ki se merijo s testiranjem kandidatov,
ob koncu izdajo certifikat uspešnosti, ki ga lahko posameznik uveljavlja
v svoji mapi dosežkov (listovniku). V nadaljevanju prikazujemo tri mo-
dele, ki imajo izdelan inštrumentarij merjenja, zato jih pojasnjujemo
podrobneje:

• okvir d c a, po katerem so merili digitalno pismenost pri italijan-
skih srednješolcih;

• okvir dig comp, ki je bil razvit pod okriljem Evropske komisije in
je uradni okvir e u za merjenje digitalne kompetence; izdelani so
tudi opisniki za področje izobraževanja;

• okvir ici l s, s pomočjo katerega se izvaja mednarodno merjenje
računalniške in informacijske pismenosti.

3.1 Model merjenja digitalne pismenosti d ca
d c a oziroma »Digital Competence Assessment« je model ocenjevanja
digitalne pismenosti, ki ga je v okviru projekta p ri n¹ pripravila sku-
pina raziskovalcev univerz iz Firenc, Torina, Casina in Salerna. Projekt
je bil del pobude Internet in šola: vprašanja dostopnosti, politika ena-
komernosti in upravljanja informacij, ki ga je vodil Calvani z Univerze
v Firencah.²

3.2 Razvoj modela d ca
V okviru projekta prin so želeli:

¹ Več na http://www.digitalcompetence.org/index.php/il-progetto/.
² Glej http://www.digitalcompetence.org/index.php/partners/.

37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42