Page 49 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 49
Model merjenja računalniške in informacijske pismenosti icils 3.4
Rezultati merjenja i ci l s 2013
V mednarodni raziskavi računalniške in informacijske pismenosti icils
2013 je sodelovalo 60.000 učencev, 35.000 učiteljev, 3.300 šol in 21 izo-
braževalnih sistemov. Povprečje doseženih točk vključenih držav je bilo
razporejeno na skali s srednjo vrednostjo 500, kar izkazuje 2. raven ra-
čunalniške in internetne pismenosti (priloga 2). Glavni kazalniki nam
povedo, da je 99 preučevanih šol priključenih na internetno omrežje,
vendar so med njimi precejšnje razlike. Na Norveškem imata v povpre-
čju vsaka dva učenca en računalnik, medtem ko v Turčiji 80 učencev
uporablja en računalnik. 36 učencev je računalnik uporabljajo že pred
vstopom v izobraževalni sistem, 89 jih je prepričanih, da lahko uspe-
šno najdejo informacije na internetu, a hkrati jih le 2 kritično presoja
pridobljene informacije.⁴
V povprečju je 84 učencev doseglo vsaj 1. raven računalniške in
informacijske pismenosti (največ: 98 Češka republika in 95 Nor-
veška), ki je obsegala osnovno poznavanje računalnika in programske
opreme. Drugo raven, kjer je bilo treba prikazati znanje in veščine upo-
rabe računalnika kot orodja za učinkovito iskanje informacij, je doseglo
v povprečju 61 učencev (85 Češka republika, 76 Avstralija).
Napredno znanje in veščine rabe ik t kot orodja za zbiranje in upo-
rabo informacij (3. raven) je doseglo le 23 učencev (Češka republika
37 , Koreja 35 ), medtem ko je najvišjo, 4. raven, ki je obsegala znanje
in veščine kritičnega vrednotenja dobljenih informacij, doseglo v pov-
prečju le 2 učencev (Koreja 5 , Avstralija in Poljska 4 ).
87 učencev uporablja računalnik tudi doma, medtem ko ga v šoli
uporablja v povprečju le dobra polovica učencev (54 ). Najpogostejše
aktivnosti pri rabi računalnika doma so komuniciranje s prijatelji prek
uporabe družabnih omrežij (75 ), iskanje informacij za potrebe šolskih
obveznosti (52 ) in komentiranje zapisov, objavljenih v spletnih dnev-
nikih (49 ).
Pri raziskavi učiteljev jih je kar 84 izjavilo, da uporabljajo računal-
nik več kot dve leti. Zanimiv podatek je, da jih 46 svoje znanje s pod-
ročja rabe ikt pridobiva tako, da opazujejo druge učitelje pri njihovem
delu, le 33 pa z udeležbo na izobraževalnih seminarjih. Manj kot 50
učiteljev svoje znanje s področja rabe i k t pri poučevanju ocenjuje za
zadostno. Med aktivnostmi, ki jih obvlada večina učiteljev, so iskanje
⁴ Glej http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/Studies/ICILS_2013/ICILS_2013
_infographic.pdf.
49
Rezultati merjenja i ci l s 2013
V mednarodni raziskavi računalniške in informacijske pismenosti icils
2013 je sodelovalo 60.000 učencev, 35.000 učiteljev, 3.300 šol in 21 izo-
braževalnih sistemov. Povprečje doseženih točk vključenih držav je bilo
razporejeno na skali s srednjo vrednostjo 500, kar izkazuje 2. raven ra-
čunalniške in internetne pismenosti (priloga 2). Glavni kazalniki nam
povedo, da je 99 preučevanih šol priključenih na internetno omrežje,
vendar so med njimi precejšnje razlike. Na Norveškem imata v povpre-
čju vsaka dva učenca en računalnik, medtem ko v Turčiji 80 učencev
uporablja en računalnik. 36 učencev je računalnik uporabljajo že pred
vstopom v izobraževalni sistem, 89 jih je prepričanih, da lahko uspe-
šno najdejo informacije na internetu, a hkrati jih le 2 kritično presoja
pridobljene informacije.⁴
V povprečju je 84 učencev doseglo vsaj 1. raven računalniške in
informacijske pismenosti (največ: 98 Češka republika in 95 Nor-
veška), ki je obsegala osnovno poznavanje računalnika in programske
opreme. Drugo raven, kjer je bilo treba prikazati znanje in veščine upo-
rabe računalnika kot orodja za učinkovito iskanje informacij, je doseglo
v povprečju 61 učencev (85 Češka republika, 76 Avstralija).
Napredno znanje in veščine rabe ik t kot orodja za zbiranje in upo-
rabo informacij (3. raven) je doseglo le 23 učencev (Češka republika
37 , Koreja 35 ), medtem ko je najvišjo, 4. raven, ki je obsegala znanje
in veščine kritičnega vrednotenja dobljenih informacij, doseglo v pov-
prečju le 2 učencev (Koreja 5 , Avstralija in Poljska 4 ).
87 učencev uporablja računalnik tudi doma, medtem ko ga v šoli
uporablja v povprečju le dobra polovica učencev (54 ). Najpogostejše
aktivnosti pri rabi računalnika doma so komuniciranje s prijatelji prek
uporabe družabnih omrežij (75 ), iskanje informacij za potrebe šolskih
obveznosti (52 ) in komentiranje zapisov, objavljenih v spletnih dnev-
nikih (49 ).
Pri raziskavi učiteljev jih je kar 84 izjavilo, da uporabljajo računal-
nik več kot dve leti. Zanimiv podatek je, da jih 46 svoje znanje s pod-
ročja rabe ikt pridobiva tako, da opazujejo druge učitelje pri njihovem
delu, le 33 pa z udeležbo na izobraževalnih seminarjih. Manj kot 50
učiteljev svoje znanje s področja rabe i k t pri poučevanju ocenjuje za
zadostno. Med aktivnostmi, ki jih obvlada večina učiteljev, so iskanje
⁴ Glej http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/Studies/ICILS_2013/ICILS_2013
_infographic.pdf.
49