Page 53 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 53
4 Šolski sistem in gimnazija v
sistemu vzgoje in izobraževanja

Cilj sistema vzgoje in izobraževanja v Sloveniji je zagotavljanje optimal-
nega razvoja posameznika. Z izvajanjem javno veljavnih programov ga
uresničujejo javni in zasebni zavodi ter zasebniki s koncesijo. Vodenje
izobraževalnih politik in priprava sistemskih predpisov je v pristojno-
sti Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (miz š) (Taštanoska,
Žgank in Pal 2014).

Pri sprejemanju strokovnih odločitev načrtovanja in vodenja izobra-
ževalne politike ter pri pripravi predpisov in nacionalnih programov z
mi z š sodelujejo strokovni sveti, ki jih ustanovi vlada, in sicer:

• Strokovni svet rs za splošno izobraževanje,
• Strokovni svet rs za poklicno in strokovno izobraževanje,
• Strokovni svet rs za izobraževanje odraslih in
• Svet rs za visoko šolstvo.
Sistem vzgoje in izobraževanja v rs obsega (Černoša 2012):
• predšolsko vzgojo,
• osnovnošolsko izobraževanje,
• srednješolsko izobraževanje,
• višje strokovno izobraževanje in
• visokošolsko izobraževanje.
Srednješolsko izobraževanje se lahko izvaja kot nižje in srednje po-
klicno izobraževanje, srednje strokovno in tehniško izobraževanje ali
srednje splošno izobraževanje. Visokošolsko izobraževanje se izvaja na
treh stopnjah. Na prvi bolonjski stopnji se izvajajo visokošolski stro-
kovni in univerzitetni študijski programi, na drugi stopnji magistrski
študijski programi in na tretji stopnji doktorski študijski programi.

4.1 Srednješolsko izobraževanje v Sloveniji
Srednješolsko izobraževanje je nadaljevanje obveznega osnovnošol-
skega izobraževanja in traja od 2 do 5 let. Vanj vstopajo generacije, stare

53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58