Page 46 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 46
3 Modeli merjenja digitalne pismenosti

• Generalni direktorat ek za pravosodje in potrošnike: razvoj okvira
digitalne pismenosti za potrošnike,

• Projekta CareNet in Care+: izgradnja i k t-kompetenc v sektorju
nege in v starostni skupini nad 65 let,

• Slovenija: prevod okvira in uporaba pri izgradnji samoocenjeval-
nega orodja v okviru projekta E-šolska torba.

3.4 Model merjenja računalniške in informacijske pismenosti
icils

Raziskavo računalniške in informacijske pismenosti icil s (Internatio-
nal Computer and Information Literacy Study) koordinira Mednarodna
organizacija za evalvacijo izobraževalnih dosežkov i e a (International
Association for Evaluation of Educational Achievement). V ie a so včla-
njene inštitucije iz več kot 60 držav sveta, ki skupaj izvajajo raziskave
na področju izobraževanja.

V raziskavo icil s 2013 je bilo včlanjenih 21 izobraževalnih sistemov.
Prvič je v njej sodelovala tudi Slovenija, kjer je bilo vključenih 219 šol
(3.740 učencev, 2.787 učiteljev, i k t-koordinatorji in ravnatelji). Poleg
Slovenije je sodelovalo še 8 držav iz eu (Hrvaška, Češka, Danska, Nem-
čija, Litva, Nizozemska, Slovaška in Poljska) ter Avstralija, Argentina,
Čile, Hong Kong, Koreja, Kanada, Norveška, Rusija, Švica, Tajska in
Turčija.

Okvir merjenja računalniške in informacijske pismenosti ci l
Z raziskavo ici l s so želeli preveriti računalniško in informacijsko pi-
smenost (angl. Computer and Information Literacy – cil) učencev ozi-
roma njihovo sposobnost uporabe računalnika za raziskovanje, ustvar-
janje in sporazumevanje s ciljem učinkovitega sodelovanja doma, v šoli,
na delovnem mestu ali v skupnosti. Poleg tega so želeli raziskati tudi
poti, po katerih mladi razvijajo sposobnosti uporabe računalnika in in-
terneta kot zmožnost za sodelovanje v digitalni dobi.

Ciljna skupina raziskave so bili osmošolci s povprečno starostjo 13,5
let. V raziskavo so iz posamezne šole vključili do 20 naključno izbranih
učencev. Kot posebno skupino preučevane populacije so iz vsake šole iz-
brali še 15 učiteljev, ki so učili učence preučevane skupine, ter ravnatelja
in ik t koordinatorja izbrane šole.

Instrumentarij merjenja je bil razdeljen na različna področja in je vse-
boval več različnih vprašalnikov:

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51