Page 45 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 45
Model merjenja digitalne pismenosti digcomp 3.3
gitalnega orodja. Zna ugotoviti raven potreb po virih in svoje kom-
petence nadgrajuje.
Podrobne opisnike za posamezno področje in pripadajoče kompe-
tence prikazujemo v prilogi 1. Vsako kompetenco je možno doseči na
treh nivojih, in sicer kot:
• temeljno zmožnost,
• vmesno zmožnost in
• napredno zmožnost.
Za vsako kompetenco so zapisani primeri znanj, veščin in stališč, ki
pa niso razvrščeni po nivojih zmožnosti. V okviru dig comp so podani
še primeri rabe posamezne kompetence za določen namen – učenje,
prosti čas, socialo, nakupovanje, prodajo, zaposlovanje, državljanstvo
in dobro počutje. Primer zapisa vseh vidikov za kompetenco »Sodelo-
vanje s pomočjo tehnologije« je predstavljen v prilogi 1.
Uporaba okvira di g comp pri državah članicah e u
Nekatere države, članice Evropske unije, že uporabljajo okvir digcomp
in izpeljano somoocenjevalno orodje pri izobraževalnih reformah, vpe-
ljavah v izobraževalne načrte ali pri usposabljanju učiteljev. Cilj razvoja
okvira digitalnih kompetenc je v boljšem razumevanju pomena razvoja
in v vsakodnevni rabi, kot je npr. spremljanje ravni digitalne pismenosti
vseh državljanov.
Okvir dig comp so v svoj razvoj vključile različne organizacije in re-
gije (European Commision 2014):
• Španija, Navarra: oddelek za izobraževanje uporablja okvir d i -
g comp kot ključno referenco strateškega načrtovanja razvoja,
• Španija, Baskija: projekt Ikanos, Vlada pokrajine Baskije je pripra-
vila brezplačno spletno ocenjevalno orodje ravni digitalne pisme-
nosti s pomočjo okvira dig comp,
• Španija, Ministrstvo za izobraževanje: inštitut i n t e f uporablja
okvir DogComp za razvoj izobraževanj učiteljev,
• Malta, Ministrstvo za izobraževanje in zaposlovanje: uporaba okvi-
ra dig comp pri izobraževalni reformi,
• Belgija, Flandrija: uporaba okvira dig comp pri izobraževalni re-
formi in pri razvoju izobraževanja odraslih,
• Estonija: prevod okvira dig comp,
45
gitalnega orodja. Zna ugotoviti raven potreb po virih in svoje kom-
petence nadgrajuje.
Podrobne opisnike za posamezno področje in pripadajoče kompe-
tence prikazujemo v prilogi 1. Vsako kompetenco je možno doseči na
treh nivojih, in sicer kot:
• temeljno zmožnost,
• vmesno zmožnost in
• napredno zmožnost.
Za vsako kompetenco so zapisani primeri znanj, veščin in stališč, ki
pa niso razvrščeni po nivojih zmožnosti. V okviru dig comp so podani
še primeri rabe posamezne kompetence za določen namen – učenje,
prosti čas, socialo, nakupovanje, prodajo, zaposlovanje, državljanstvo
in dobro počutje. Primer zapisa vseh vidikov za kompetenco »Sodelo-
vanje s pomočjo tehnologije« je predstavljen v prilogi 1.
Uporaba okvira di g comp pri državah članicah e u
Nekatere države, članice Evropske unije, že uporabljajo okvir digcomp
in izpeljano somoocenjevalno orodje pri izobraževalnih reformah, vpe-
ljavah v izobraževalne načrte ali pri usposabljanju učiteljev. Cilj razvoja
okvira digitalnih kompetenc je v boljšem razumevanju pomena razvoja
in v vsakodnevni rabi, kot je npr. spremljanje ravni digitalne pismenosti
vseh državljanov.
Okvir dig comp so v svoj razvoj vključile različne organizacije in re-
gije (European Commision 2014):
• Španija, Navarra: oddelek za izobraževanje uporablja okvir d i -
g comp kot ključno referenco strateškega načrtovanja razvoja,
• Španija, Baskija: projekt Ikanos, Vlada pokrajine Baskije je pripra-
vila brezplačno spletno ocenjevalno orodje ravni digitalne pisme-
nosti s pomočjo okvira dig comp,
• Španija, Ministrstvo za izobraževanje: inštitut i n t e f uporablja
okvir DogComp za razvoj izobraževanj učiteljev,
• Malta, Ministrstvo za izobraževanje in zaposlovanje: uporaba okvi-
ra dig comp pri izobraževalni reformi,
• Belgija, Flandrija: uporaba okvira dig comp pri izobraževalni re-
formi in pri razvoju izobraževanja odraslih,
• Estonija: prevod okvira dig comp,
45