Page 48 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 48
3 Modeli merjenja digitalne pismenosti

• preoblikovanja informacij: zmožnost posameznika, da s pomočjo
računalnika spremeni način predstavitve pridobljenih informa-
cij in jih prilagodi ciljni skupini uporabnikov,

• ustvarjanja informacij: zmožnost posameznika, da ustvari in
oblikuje informacije za posamezne ciljne skupine, ki so lahko
popolnoma nove ali pa so sestavljene in nabora drugih infor-
macij in tako predstavljajo nov nabor znanja,

• deljenja informacij: zavedanje o zmožnostih uporabe računal-
nika za komuniciranje in izmenjevanje informacij z drugimi
uporabniki,

• varne rabe informacij: razumevanje posameznika o legalnih in
etičnih težavah, ki lahko nastopijo pri prejemniku ali pošiljate-
lju ob komuniciranju s pomočjo računalnika.

Ocenjevanje po modelu icil s je temeljilo na štirih modulih, ki so bili
sestavljeni iz nabora vprašanj in nalog (Fraillon idr. 2015):

• domače vaje: naloga je bila sestavljena tako, da so za učence pripra-
vili sodelovalno okolje, kjer so lahko delili informacije in skupaj
ustvarili promocijski plakat za program spodbujanja domačih vaj,

• tekmovanje glasbenih skupin: učenci so morali načrtovati postavi-
tev spletne strani, urejati slikovni material in uporabiti enostavno
orodje za ustvarjanje spletnih strani s ciljem informiranja javnosti
o tekmovanju glasbenih skupin,

• dihanje: naloga učencev je bila urejanje dostopnih datotek in zbira-
nje ter vrednotenje informacij, ki so potrebne za izdelavo predsta-
vitve procesa dihanja ciljne skupine od 8 do 9 let starih otrok,

• šolski izlet: učenci so načrtovali šolski izlet z uporabo spletnega
orodja za baze podatkov, pri čemer je bila njihova naloga izbira in
prilagoditev informacij za izdelavo navodil o izletu za njihove vr-
stnike; navodila so morala vključevati zemljevid poti, ki so ga izde-
lali s pomočjo spletne storitve.

Vsak test je bil sestavljen iz kombinacije dveh modulov; možnih je
bilo 12 različnih kombinacij. Točke so bile razporejene na skali, katere
srednja vrednost je bila 500 (standardni odklon 100). Končni rezultati
so bili razporejeni na štiri ravni računalniške in informacijske pismeno-
sti učenca.

Točkovnik ravni, znanja in veščin, ki so jih dosegli anketiranci, uvr-
ščeni v posamezno raven, prikazujemo v prilogi 2.

48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53