Page 44 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 44
3 Modeli merjenja digitalne pismenosti

• zaposlovalcem pomaga opredeliti nabor znanj, veščin in usposo-
bljenosti, ki jih zahtevajo sodobna delovna mesta,

• zavodom za zaposlovanje pomaga zagotovili bistvene veščine za
izmenjevanje pomembnih informacij na trgu dela in ustrezno po-
klicno usmerjanje,

• izobraževalnim ustanovam in ustanovam za vseživljenjsko učenje
je v pomoč pri pripravi njihovih izobraževalnih načrtov.

Evropska komisija prek izvajanja projektov, dogodkov in delovnih
skupin spodbuja vključevanje okvira dig com p v njihovo delo. Okvir
di g co m p bo uporabljen tudi kot osnova za razvoj okvira digitalnih
kompetenc posameznih ciljnih skupin, kot so npr. učitelji in potro-
šniki, za samoevalvacijo pridobljenih digitalnih veščin in tudi za po-
trebe evropske statistike (indikator digitalnih veščin v okviru Digital
Agenda Scoreboard).³

Okvir dig comp je sestavljen iz 5 sestavin: kompetenc in (pod)kom-
petenc posameznega področja, nivoja zmožnosti, ki so predvidene za
posamezno kompetenco, primerov znanj, veščin in stališč ter primerov
uporabe kompetenc za določen namen.

Kompetence so razdeljene na 5 področij (Ferrari idr. 2013):

• Informacije: posameznik je sposoben najti želeni nabor informacij,
jih shraniti in povezovati, organizirati ter analizirati. Vse dobljene
informacije kritično vrednoti po relevantnosti, kakovosti in zane-
sljivosti.

• Komunikacija: posameznik s pomočjo razpoložljivih spletnih orodij
komunicira in se povezuje z drugimi, izmenjuje vsebine in sodeluje
v spletnih skupnostih.

• Ustvarjanje vsebin: posameznik je sposoben ustvarjanja in ureja-
nja novih vsebin različnih formatov (besedilo, slike, video, avdio).
Ustvariti zna kreativne medijske vsebine, hkrati pa spoštuje avtor-
ske pravice drugih uporabnikov.

• Varnost: posameznik je sposoben poskrbeti za osebno zaščito di-
gitalne identitete in varovanja podatkov. Pozna osnovne ukrepe
varne rabe interneta in ga smiselno uporablja.

• Reševanje problemov: posameznik je sposoben reševati konceptu-
alne in tehnične probleme prek smiselne rabe najprimernejšega di-

³ Več na http://digital-agenda-data.eu/datasets/desi/indicators.

44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49