Page 47 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 47
Model merjenja računalniške in informacijske pismenosti icils 3.4

• Mednarodni test za učence, ki je vseboval vprašanja in naloge, s ka-
terimi so merili stopnjo računalniške in informacijske pismenosti.
Test se je izvajal s pomočjo računalnika.

• Vprašalnik, s katerim so preučevali vidike osebnih in socialnih oko-
lij učencev ter merili njihov odnos do rabe ik t.

• Vprašalnik za učitelje je zbiral podatke o znanju rabe ikt pri pou-
čevanju in odnosu do rabe ik t pri poučevanju in učenju.

• Vprašalnik za ravnatelje je omogočil zbiranje podatkov o značilno-
sti v raziskavo vključenih šol. Pri tem so se zbirali predvsem po-
datki o vključevanju ik t v poučevanje in upravljanju ik t v izbra-
nih šolah.

• S pomočjo vprašalnika za i k t-koordinatorje so zbirali podatke o
opremljenosti šol z ik t in podpori učiteljem pri rabi ik t.

• Z vprašalnikom na nacionalni ravni so, s pomočjo nacionalnih raz-
iskovalnih centrov, zbrali podatke o izobraževalnih sistemih preu-
čevanih držav in izobraževalni politiki glede vprašanj rabe ik t.

Merjenje računalniške in informacijske pismenosti je bilo zasnovano
v dveh sklopih, ki sta obsegala potrebne veščine in znanja v okviru mo-
dela cil (Fraillon idr. 2014):

1. Sklop 1. okvira icils se je osredotočal na dosledno in organizirano
upravljanje informacij. Pri tem so bili vključeni naslednja znanja in
veščine:

• razumevanje zmožnosti rabe računalnika: posameznik pozna splo-
šne značilnosti in funkcije računalnika, osredotoča se na osnov-
na tehnična znanja in veščine, ki so potrebni za delo z informa-
cijami,

• dostopanje in vrednotenje pridobljenih informacij: vključuje zmo-
žnost posameznika za iskanje, pridobivanje in vrednotenje pri-
dobljenih informacij, pri čemer se presoja ustreznost, celovitost
in uporabnost računalniških informacij,

• upravljanje informacij: zmožnost posameznika za delo z računal-
niško pridobljenimi informacijami. Posameznik naj bi bil zmo-
žen klasificirati informacije v organizirane sheme, ki omogočajo
urejanje, hranjenje in ponovno uporabo.

2. Sklop 2. okvira icils se je osredotočal na uporabo računalnika kot
orodja za ustvarjanje, komuniciranje in razmišljanje. Sestavljen je
bil iz naslednjih znanj in veščin:

47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52