Page 58 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 58
4 Šolski sistem in gimnazija v sistemu vzgoje in izobraževanja

• kako možnost izbire (nivoji zahtevnosti in izbirni predmeti) vpliva
na razvoj večje odgovornosti dijakov za lastno znanje,

• učinek različnih izvedb predmetnika in fleksibilne organizacije po-
uka na znanje,

• učinkovitost organizacije življenja in dela šole ter
• vpliv različnih oblik in načinov usvajanja ter vrednotenja znanja

na motivacijo, učno uspešnost in odgovornost za učenje.

V poskus vključene šole so predlagale 18 izvedbenih modelov, ki se lo-
tevajo različnih problematik izvedbe gimnazijskega programa. Nekateri
modeli bi zahtevali večje sistemske posege v osnovni standard gimnazij-
skega izobraževanja, zato so dosegli konsenz, da s poskusom preverijo
naslednje elemente:

• izbirnost – preverili so, kako izbira nivojev osnovne in višje ravni
zahtevnosti vpliva na doseganje višje širine ter globine znanja,

• fleksibilnost organizacije – preverili so izvedbeno-organizacijske
rešitve, ki omogočajo osvajanje trajnejšega in kompleksnejšega
znanja,

• obliko in način usvajanja znanja ter njihovo vrednotenje – preve-
rili so načine priznavanja in vrednotenja dejavnosti, ki so del med-
predmetnega ali interdisciplinarnega znanja.

V poskus vključene šole so preverile izvajanje vseh treh izbranih ele-
mentov in ob koncu predstavile samoevalvacijska poročila (Zavod Re-
publike Slovenije za šolstvo 2014).

Konzorcija splošnih in strokovnih gimnazij sta dejavnosti, določene
z izvedbenim načrtom projekta prenove gimnazije, izvajala sočasno. Na
posameznih šolah so uvedli koncept šolskih razvojnih timov, ki so skr-
beli za sprotno spremljanje uvajanja posodobitev, predlaganje načinov
evalvacije in pripravljanje predlogov za kvalitativne in kvantitativne ka-
zalnike rezultatov. Konzorcij strokovnih gimnazij je zasledoval zlasti
dva cilja:

• uvedbo posodobljenih učnih načrtov splošno-izobraževalnih in
strokovnih predmetov – uvajanje posodobitev so opravljali s po-
močjo šolskih razvojnih timov;

Gimnazija Šiška, Gimnazija Ledina, Gimnazija Ptuj, Gimnazija in srednja šola Kočevje,
Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana, Gimnazija in ekonomska srednja šola
Trbovlje.

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63