Page 55 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 55
Posodobitev gimnazijskih programov 4.2

38  dijakov vpisanih v splošno izobraževanje, med njimi je bilo 59 
deklet.

Namen srednješolskega splošnega izobraževanja je priprava na na-
daljevanje študija na univerzah. Vsi gimnazijski programi vsebujejo ob-
vezni in izbirni del. Med obvezne štiriletne predmete sodijo slovenski
jezik, matematika, prvi in drugi tuji jezik, zgodovina in športna vzgoja.
Med obvezne predmete sodijo še glasba, likovna umetnost, geografija,
biologija, kemija, fizika, psihologija, sociologija, filozofija in informa-
tika. Ure za izbirne predmete so razporejene od drugega do zadnjega
letnika, namenjene pa so predvsem pripravi na maturo.

4.2 Posodobitev gimnazijskih programov
Z ustanovitvijo pristojnih komisij se je v letu 2006 začelo formalno po-
sodabljanje kurikula kot nadgradnja prenove iz leta 1998. Na podlagi 16.
člena Zakona o državni upravi (Uradni list Republike Slovenije, št. 24/05
– u pb3) je minister imenoval komisijo za spremljanje in posodabljanje
učnih načrtov in katalogov znanj za področje splošnega izobraževanja
in splošno-izobraževalnih znanj v poklicnem izobraževanju. Za izvedbo
nalog državne komisije je Zavod r s za šolstvo (z r s š) imenoval pred-
metne komisije³ za spremljanje in posodabljanje učnih načrtov za po-
samezne predmete.

Strokovni svet za splošno izobraževanje je v letu 2007 sprejel gra-
divo z naslovom »Izhodišča prenove gimnazijskega programa«, ki ga je
pripravila Komisija za pripravo koncepta nadaljnjega razvoja gimnazij-
skega programa. Med izhodišča so zapisali naslednja:

• avtonomija šole in učitelja,
• odprtost in izbirnost,
• odgovornost za lastno znanje,
• razvijanje kompetenc in kompetenčni pristop,
• integrativni kurikul,
• razvoj pismenosti – pot do funkcionalnih znanj,
• aktualizacija ciljev in vsebin,
• celostni pristop in interdisciplinarno povezovanje ter

³ Imenovanih je bilo 27 predmetnih komisij za splošne predmete, 6 komisij za splošna
področja, 21 predmetnih komisij za strokovne predmete v tehniški gimnaziji, 11 pred-
metnih komisij za strokovne predmete v umetniški gimnaziji, dramska smer in 6 pred-
metnih komisij za strokovne predmete v umetniški gimnaziji, likovna smer.

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60