Page 69 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 69
E-kompetentna šola – projekt E-šolstvo 4.7
• specializirani seminarji za koordinatorje informacijskih sistemov
in
• izobraževanja za projekte, posebne programe in skupine.
Nadaljevanje projekta računalniškega opismenjevanja je leta 1999,
pod vodstvom z r s š, potekalo v okviru novega projekta Informatiza-
cija predmetov, ki je bil sestavljen iz naslednjih sklopov:
• Pika – informatizacija učno-vzgojnih dejavnosti v vrtcih in nižjih
razredih osnovne šole,
• Timko – spodbujanje sodelovalnega in timskega dela z i k t pri
učencih od 5. do 9. razreda osnovne šole, dijakih gimnazijskih in
srednješolskih strokovnih programov,
• Vesna, ki je bil namenjen iskanju novih idej, predlogov in pobud za
razvoj informatizacije v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah.
4.7 E-kompetentna šola – projekt E-šolstvo
Ministrstvo za šolstvo in šport je z namenom spodbujanja vključevanja
ik t v poučevanje in učenje v letu 2008 razpisalo projekte, katerih cilji
so bili nadgradnja obstoječih dejavnosti na področjih usposabljanja uči-
teljev in drugih strokovnih delavcev ter svetovanje, didaktična podpora
in tehnična pomoč vzgojno-izobraževalnim zavodom. Izbrani partnerji
so projekt poimenovali E-šolstvo (Gruden idr. 2013). Cilj projekta je bila
e-kompetentna šola, kjer učitelji in učenci pri svojem delu ob rabi ik t
spreminjajo izobraževalne procese, uporabljajo e-gradiva in se povezu-
jejo z drugimi zavodi.
E-kompetentna šola se izraža z naslednjimi zmožnostmi (Kreuh in
Brečko 2011):
• e-kompetentno vodenje šole,
• e-kompetentni učitelji,
• e-kompetentni računalnikar, organizator informacijskih dejavno-
sti na šoli.
Na področju izobraževanja so v okviru projekta E-šolstvo izoblikovali
okvir e-kompetentnega učitelja, ki je pridobil naslednje kompetence
(Kreuh in Brečko 2011):
• poznavanje in zmožnost kritične uporabe ik t,
• zmožnost komuniciranja in sodelovanja na daljavo (učitelj, vzgoji-
telj, drugi delavci v vi z, starši, učenci),
69
• specializirani seminarji za koordinatorje informacijskih sistemov
in
• izobraževanja za projekte, posebne programe in skupine.
Nadaljevanje projekta računalniškega opismenjevanja je leta 1999,
pod vodstvom z r s š, potekalo v okviru novega projekta Informatiza-
cija predmetov, ki je bil sestavljen iz naslednjih sklopov:
• Pika – informatizacija učno-vzgojnih dejavnosti v vrtcih in nižjih
razredih osnovne šole,
• Timko – spodbujanje sodelovalnega in timskega dela z i k t pri
učencih od 5. do 9. razreda osnovne šole, dijakih gimnazijskih in
srednješolskih strokovnih programov,
• Vesna, ki je bil namenjen iskanju novih idej, predlogov in pobud za
razvoj informatizacije v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah.
4.7 E-kompetentna šola – projekt E-šolstvo
Ministrstvo za šolstvo in šport je z namenom spodbujanja vključevanja
ik t v poučevanje in učenje v letu 2008 razpisalo projekte, katerih cilji
so bili nadgradnja obstoječih dejavnosti na področjih usposabljanja uči-
teljev in drugih strokovnih delavcev ter svetovanje, didaktična podpora
in tehnična pomoč vzgojno-izobraževalnim zavodom. Izbrani partnerji
so projekt poimenovali E-šolstvo (Gruden idr. 2013). Cilj projekta je bila
e-kompetentna šola, kjer učitelji in učenci pri svojem delu ob rabi ik t
spreminjajo izobraževalne procese, uporabljajo e-gradiva in se povezu-
jejo z drugimi zavodi.
E-kompetentna šola se izraža z naslednjimi zmožnostmi (Kreuh in
Brečko 2011):
• e-kompetentno vodenje šole,
• e-kompetentni učitelji,
• e-kompetentni računalnikar, organizator informacijskih dejavno-
sti na šoli.
Na področju izobraževanja so v okviru projekta E-šolstvo izoblikovali
okvir e-kompetentnega učitelja, ki je pridobil naslednje kompetence
(Kreuh in Brečko 2011):
• poznavanje in zmožnost kritične uporabe ik t,
• zmožnost komuniciranja in sodelovanja na daljavo (učitelj, vzgoji-
telj, drugi delavci v vi z, starši, učenci),
69