Page 67 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 67
Informatizacija slovenskih šol 4.6

Na ravni držav oecd, v povprečju, en računalnik v šoli uporablja med
4 in 5 učencev. Ta kazalnik je narasel v 17 preučevanih državah, padel pa
v 6. Istočasno se je znižalo število šol, ki niso priključene na internet, s
4 na 3 . Zanimiva je tudi sprememba v strukturi naprav, ki jih v šolah
uporabljajo za dostopanje do interneta. Še vedno se najpogosteje upo-
rabljajo namizni računalniki, čeprav se je njihovo število v preučevanem
obdobju 2009–2012 zmanjšalo za 3 odstotne točke, obenem pa je za 8
odstotnih točk naraslo število prenosnih računalnikov. Uporabo preno-
snih naprav še posebej spodbujajo na Danskem, kar se kaže v visokem
deležu uporabe (91 ) prenosnih naprav, drugod pa v malo nižjem: Av-
straliji (89 ), Norveški (87 ) in Švedski (75 ). Z uporabo prenosnih
naprav uporaba ik t pri pouku ni več omejena le na računalniške učil-
nice, temveč se s primerno infrastrukturo v šoli i k t lahko uporablja
v katerikoli učilnici. Opazen je tudi pojav e-bralnikov, predvsem v Jor-
daniji (39 ), Grčiji (37 ) in Srbiji (23 ). Ob večanju uporabe mobilnih
naprav velja omeniti tudi večji delež izvajanja z i k t povezanih nalog
v primerjavi z uporabniki namiznih računalnikov. Prenos, nalaganje in
brskanje po šolskih digitalnih virih 27  učencev opravlja s prenosnimi
napravami in 18  z namiznimi računalniki.

Raziskava je vključevala tudi ravnatelje posameznih šol in njihovo
podporo ter vključenost rabe ikt v šolskih pravilnikih. Raziskovalce je
zanimalo, ali v šoli obstajajo navodila oziroma pravilnik o načinih rabe
računalnika pri pouku matematike (kateri računalniki in vrsta program-
ske opreme). V povprečju držav oecd 32  učencev obiskuje šole, kjer
so ravnatelji potrdili obstoj takih pravilnikov, so pa velike razlike med
posameznimi državami. Slovenija je povsem pri vrhu s 93  učencev, na
dnu pa je Švedska s 5 .

4.6 Informatizacija slovenskih šol in projekt Računalniško
opismenjevanje

V Sloveniji je uporaba i k t del učnih načrtov posameznih predmetov
ali pa se poučuje v posameznem, ločenem predmetu v osnovni in sred-
nji šoli. Kot navaja Brečko (2009), se je proces uvajanja ikt v šole začel
leta 1972 s projektom računalniške pismenosti, v katerem je sodelovalo
30 šol. V okviru projekta so se izvajala izobraževanja učiteljev, pripra-
vili pa so se tudi učbeniki za učitelje in učence. Na podlagi rezultatov
evalvacije tega projekta so leta 1976 v kurikul srednjih šol uvedli pred-
met računalništvo. V letu 1983 so, kot del iniciative za standardizacijo
računalniške strojne in programske opreme, v srednje šole vpeljali raču-

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72