Page 64 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 64
4 Šolski sistem in gimnazija v sistemu vzgoje in izobraževanja
pnost informacij na internetu spreminja tudi paradigmo o učitelju kot
primarnem viru informacij in znanja, saj je le-to zdaj dosegljivo hitro in
ob vsakem času. Naloga učitelja je tako spodbujanje radovednosti učen-
cev za samostojno in vseživljenjsko učenje ob rabi sodobnih tehnologij
(Bellanca in Brandt 2010).
Intenzivno vključevanje rabe ikt v šole in poučevanje učiteljev teme-
lji na spoznanjih, da ikt in internet krepita učne izkušnje otrok ter mla-
dostnikov in delujeta kot spodbujevalec širših sprememb v načinu uče-
nja. ik t je prisotna tudi v vsakdanjem življenju posameznika, v službi
in v prostem času, vsak dan pa se pojavljajo tudi nove storitve in zahteve
po znanjih, ki zahtevajo digitalno pismenega uporabnika. Ob uporabi
ustreznih tehnologij se poučevanje pomika tudi izven prostorov šole,
pri čemer se zmanjšuje prepad med bogatimi in revnimi ter drugimi
izključenimi skupinami. ik t, nenazadnje, omogoča tudi zmanjševanje
stroškov administrativnega poslovanja šol (oecd 2015).
4.5 i kt in učenje – rezultati raziskave pi s a 2012
Mednarodna raziskava p i s a (Programme for International Student
Assessment)⁹ je raziskava, katere cilj je oceniti izobraževalne sisteme
vključenih držav preko testiranja pridobljenih veščin in znanj 15-letnih
učencev v branju, matematiki ter znanosti. V zadnji izvedeni raziskavi
leta 2012 je sodelovalo 510.000 učencev iz 65 držav, med katerimi je bila
tudi Slovenija.
V mednarodni raziskavi pis a 2012 so preučevali pogostost uporabe
računalnika v šoli ob spremljanju devetih aktivnosti, ki so:
• spletno klepetanje,
• uporaba e-pošte,
• brskanje po spletu s ciljem iskanja informacij,
• prenašanje, nalaganje in brskanje med e-gradivi na šolski spletni
strani,
• objavljanje rezultatov dela na šolski spletni strani,
• igranje simulacij,
• vadba in ponavljanje osvojenega znanja (npr. pri matematiki ali
učenju tujega jezika),
• izdelava domače naloge s pomočjo računalnika,
• skupinsko delo in komuniciranje z ostalimi člani skupine.
⁹ Glej http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results.htm.
64
pnost informacij na internetu spreminja tudi paradigmo o učitelju kot
primarnem viru informacij in znanja, saj je le-to zdaj dosegljivo hitro in
ob vsakem času. Naloga učitelja je tako spodbujanje radovednosti učen-
cev za samostojno in vseživljenjsko učenje ob rabi sodobnih tehnologij
(Bellanca in Brandt 2010).
Intenzivno vključevanje rabe ikt v šole in poučevanje učiteljev teme-
lji na spoznanjih, da ikt in internet krepita učne izkušnje otrok ter mla-
dostnikov in delujeta kot spodbujevalec širših sprememb v načinu uče-
nja. ik t je prisotna tudi v vsakdanjem življenju posameznika, v službi
in v prostem času, vsak dan pa se pojavljajo tudi nove storitve in zahteve
po znanjih, ki zahtevajo digitalno pismenega uporabnika. Ob uporabi
ustreznih tehnologij se poučevanje pomika tudi izven prostorov šole,
pri čemer se zmanjšuje prepad med bogatimi in revnimi ter drugimi
izključenimi skupinami. ik t, nenazadnje, omogoča tudi zmanjševanje
stroškov administrativnega poslovanja šol (oecd 2015).
4.5 i kt in učenje – rezultati raziskave pi s a 2012
Mednarodna raziskava p i s a (Programme for International Student
Assessment)⁹ je raziskava, katere cilj je oceniti izobraževalne sisteme
vključenih držav preko testiranja pridobljenih veščin in znanj 15-letnih
učencev v branju, matematiki ter znanosti. V zadnji izvedeni raziskavi
leta 2012 je sodelovalo 510.000 učencev iz 65 držav, med katerimi je bila
tudi Slovenija.
V mednarodni raziskavi pis a 2012 so preučevali pogostost uporabe
računalnika v šoli ob spremljanju devetih aktivnosti, ki so:
• spletno klepetanje,
• uporaba e-pošte,
• brskanje po spletu s ciljem iskanja informacij,
• prenašanje, nalaganje in brskanje med e-gradivi na šolski spletni
strani,
• objavljanje rezultatov dela na šolski spletni strani,
• igranje simulacij,
• vadba in ponavljanje osvojenega znanja (npr. pri matematiki ali
učenju tujega jezika),
• izdelava domače naloge s pomočjo računalnika,
• skupinsko delo in komuniciranje z ostalimi člani skupine.
⁹ Glej http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results.htm.
64