Page 65 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 65
ikt in učenje – rezultati raziskave pisa 2012 4.5
Med članicami o ecd ¹⁰ v povprečju 72 učečih v šoli uporablja na-
mizni, prenosni ali tablični računalnik (93 vprašanih računalnik upo-
rablja doma). Najpogostejša aktivnost, ki jo izvajajo v šoli, je brskanje
in iskanje informacij na spletu (42 ). Učeči to počnejo enkrat ali več-
krat tedensko. Najmanj pogosta aktivnost je igranje simulacij, ki jo v
povprečju izvaja le 11 vprašanih. Največje razlike je opaziti pri upo-
rabi računalnika za spletni klepet, kajti leta 2012 je to aktivnost v pov-
prečju izvajalo 18,5 učencev (2009 14,6 ), in pri uporabi računalnika
za opravljanje domačih nalog (21,7 leta 2012 v primerjavi z 17,9 leta
2009). Če združimo vseh 9 aktivnosti v enoten kazalnik »Uporaba ik t
v šoli«, lahko sklepamo, da so med letoma 2009 in 2012 najbolj napre-
dovale države Avstralija, Danska, Nizozemska in Norveška, medtem ko
so nazadovale Japonska, Koreja in Šanghaj (oecd 2016).
Pomemben kazalnik je tudi uporaba interneta pri delu v šoli. V pov-
prečju držav o e c d vsak učenec internet uporablja 25 minut na dan.
Države z najvišjim kazalnikom uporabe ikt v šoli imajo precej višje re-
zultate (Avstralija 58 minut, Danska 46 minut in Grčija 42 minut). V
Sloveniji učenci internet v šoli uporabljajo v povprečju 28 minut na dan.
Zanimiv je podatek, da v 11 državah, med katerimi so tudi razvita gospo-
darstva, kot so Nemčija, Italija ali Japonska, večina učečih v običajnem
šolskem dnevu ne uporablja interneta (povprečje oecd je 36 ).
V raziskavi pisa 2012 so preučili tudi pogostost rabe računalnika pri
poučevanju matematike. Sestavili so seznam 7 tipičnih nalog in učence
vprašali, ali so v mesecu pred reševanjem vprašalnika sami ali pa z uči-
telji uporabili katero izmed ponujenih možnosti uporabe i k t. Med ti-
pične naloge so vključili vnašanje podatkov v preglednice, risanje gra-
fikonov, izračune, konstruiranje geometrijskih teles, reševanje enačb,
risanje histograma, spreminjanje in opazovanje grafa funkcije ob spre-
minjanju parametrov. V povprečju držav o e cd je manjšina vprašanih
(14 ) potrdila uporabo vsaj ene izmed ponujenih nalog s strani učite-
lja, medtem ko je 32 učečih samih opravilo vsaj eno nalogo. Večje raz-
like se pojavijo med posameznimi državami. Več kot dve tretjini vpraša-
nih je potrdilo uporabo ene izmed nalog s strani učitelja na Norveškem
(82 ), v Jordaniji (80 ) in na Danskem (71 ). Slovenija (42 ) je tudi
v tem primeru blizu povprečja držav oecd (46 ). Povprečno najpogo-
steje opravljeni nalogi v preučevanih državah sta bili uporaba preglednic
(19 ) in risanje grafikonov (16 ).
¹⁰ Glej http://www.oecd.org/pisa/aboutpisa/pisa-2012-participants.htm.
65
Med članicami o ecd ¹⁰ v povprečju 72 učečih v šoli uporablja na-
mizni, prenosni ali tablični računalnik (93 vprašanih računalnik upo-
rablja doma). Najpogostejša aktivnost, ki jo izvajajo v šoli, je brskanje
in iskanje informacij na spletu (42 ). Učeči to počnejo enkrat ali več-
krat tedensko. Najmanj pogosta aktivnost je igranje simulacij, ki jo v
povprečju izvaja le 11 vprašanih. Največje razlike je opaziti pri upo-
rabi računalnika za spletni klepet, kajti leta 2012 je to aktivnost v pov-
prečju izvajalo 18,5 učencev (2009 14,6 ), in pri uporabi računalnika
za opravljanje domačih nalog (21,7 leta 2012 v primerjavi z 17,9 leta
2009). Če združimo vseh 9 aktivnosti v enoten kazalnik »Uporaba ik t
v šoli«, lahko sklepamo, da so med letoma 2009 in 2012 najbolj napre-
dovale države Avstralija, Danska, Nizozemska in Norveška, medtem ko
so nazadovale Japonska, Koreja in Šanghaj (oecd 2016).
Pomemben kazalnik je tudi uporaba interneta pri delu v šoli. V pov-
prečju držav o e c d vsak učenec internet uporablja 25 minut na dan.
Države z najvišjim kazalnikom uporabe ikt v šoli imajo precej višje re-
zultate (Avstralija 58 minut, Danska 46 minut in Grčija 42 minut). V
Sloveniji učenci internet v šoli uporabljajo v povprečju 28 minut na dan.
Zanimiv je podatek, da v 11 državah, med katerimi so tudi razvita gospo-
darstva, kot so Nemčija, Italija ali Japonska, večina učečih v običajnem
šolskem dnevu ne uporablja interneta (povprečje oecd je 36 ).
V raziskavi pisa 2012 so preučili tudi pogostost rabe računalnika pri
poučevanju matematike. Sestavili so seznam 7 tipičnih nalog in učence
vprašali, ali so v mesecu pred reševanjem vprašalnika sami ali pa z uči-
telji uporabili katero izmed ponujenih možnosti uporabe i k t. Med ti-
pične naloge so vključili vnašanje podatkov v preglednice, risanje gra-
fikonov, izračune, konstruiranje geometrijskih teles, reševanje enačb,
risanje histograma, spreminjanje in opazovanje grafa funkcije ob spre-
minjanju parametrov. V povprečju držav o e cd je manjšina vprašanih
(14 ) potrdila uporabo vsaj ene izmed ponujenih nalog s strani učite-
lja, medtem ko je 32 učečih samih opravilo vsaj eno nalogo. Večje raz-
like se pojavijo med posameznimi državami. Več kot dve tretjini vpraša-
nih je potrdilo uporabo ene izmed nalog s strani učitelja na Norveškem
(82 ), v Jordaniji (80 ) in na Danskem (71 ). Slovenija (42 ) je tudi
v tem primeru blizu povprečja držav oecd (46 ). Povprečno najpogo-
steje opravljeni nalogi v preučevanih državah sta bili uporaba preglednic
(19 ) in risanje grafikonov (16 ).
¹⁰ Glej http://www.oecd.org/pisa/aboutpisa/pisa-2012-participants.htm.
65