Page 68 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 68
4 Šolski sistem in gimnazija v sistemu vzgoje in izobraževanja

nalnike Spectrum in Commodore 64. Sledili so projekti Logo (uporaba
lastne različice programskega jezika logo, 1987), projekt r a  e k (r a -
 e k – r a  unalniška e k splozija, 1988) in projekt Petra (1992), s ka-
terim so začeli proces informatizacije petega razreda osnovne šole pri
predmetih slovenščina, likovna in tehnična vzgoja. V projekt Petra je
bilo vključenih 175 osnovnih šol. Z njim so se začele uvajati nove oblike
poučevanja, kot so timsko poučevanje in sodelovalno učenje, hkrati pa
se je fokus uporabe i k t prvič premaknil na didaktično področje pou-
čevanja z računalniki. Ta je zahteval sistematičnejše poučevanje učite-
ljev, zato je z r s š leta 1993 začel s projektom Učitelji inštruktorji. Cilj
projekta je bil izobraževanje in usposabljanje učiteljev za uporabo novo-
sti na področju programske opreme in izmenjava izkušenj (Krapež idr.
2001).

V letu 1994 se je v okviru Šolskega tolarja začel šestletni program Ra-
čunalniško opismenjevanje (ro),¹¹, katerega namen je bil dvigniti raven
informatizacije šolstva. Cilji programa so bili:

• opremiti šole z ik t,
• pripraviti usposabljanja za učitelje in učence za uporabo ik t,
• poenotiti programsko opremo za poučevanje, administracijo in

upravljanje,
• omogočiti raziskovalno in razvojno delo na področju vključevanja

novih tehnologij in
• standardizirati računalniško podprte prenose podatkov med šo-

lami in drugimi institucijami.

Brečko, Vehovar in Dolničar (2008) izpostavljajo, da je bil namen pro-
jekta r o oblikovanje možnosti za informatizacijo organizacije pouče-
vanja in tudi samega poučevanja. Uporaba računalnikov v šolah naj bi
podpirala tako osnovne izobraževalne cilje kot tudi integracijo učnih na-
črtov. Računalniško opismenjevanje je bilo usmerjeno v vse ravni izo-
braževanja. Pripravljena so bila številna izobraževanja in usposabljanja
učiteljev. V program se je vključilo 16.500 vzgojiteljev in učiteljev.

Aktivnosti programa ro so bile razdeljene na naslednja področja:

• osnovno usposabljanje,
• didaktično-metodološko usposabljanje za učitelje, ki uporabljajo

računalnike pri svojih učnih urah,

¹¹ Glej https://goo.gl/4s3vEi.

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73