Page 75 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 75
Predstavitev vzorca 5.2
Namizni ali prenosni računalnik 8 95
Mobilni tel. brez dostopa do interneta 94
Mobilni tel. z dostopom do interneta
43
Tablični računalnik 40
Prenosni in tablični rač., mobilni tel.
Slika 5.1 Vrste naprav za povezovanje z internetom
skladno s kohezijsko razdelitvijo Slovenije (Statistični urad Republike
Slovenije 2014), razdelili na vzhodno in zahodno Slovenijo.
Vzhodna Slovenija obsega naslednje regije: pomursko, podravsko,
koroško, savinjsko, zasavsko, spodnjesavsko, jugovzhodno, notranjsko-
kraško, zahodna pa: osrednjeslovensko, gorenjsko, goriško in obalno-
kraško.
Z razdelitvijo na kohezijske regije smo dobili relativno uravnoteženi
skupini, ki smo ju lahko kasneje uporabili pri analizi. V raziskavo je bilo
tako vključenih 53 anketirancev iz vzhodne in 47 iz zahodne kohe-
zijske regije.
V nadaljevanju nas je zanimalo, kakšne naprave dijaki doma uporab-
ljajo za povezovanje z internetom (slika 5.1). Anketiranci so lahko izbrali
več možnih odgovorov. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo skoraj
vsi (95 ) anketiranci doma računalnik ali pametni telefon z dostopom
do interneta (94 ). Tablični računalnik uporablja slaba polovica (43 )
dijakov. Po raziskavi Eurostata⁴ v Sloveniji 94 posameznikov v staro-
stnem obdobju od 16 do 19 let za dostop do interneta uporablja preno-
snik, tablični računalnik ali pametni telefon.
Glede na stanje opremljenosti dijakov s tehnologijo za dostop do in-
terneta, ne preseneča podatek, da 95 vprašanih do interneta dostopa
vsak dan. Po raziskavi Eurostata⁵ je v primeru starostnega obdobja od
16 do 19 let ta vrednost za Slovenijo 90 , medtem ko je povprečje eu-28
nekoliko višje (91 ).
Zanimalo nas je, s katerimi napravami najpogosteje dostopajo do in-
terneta. Na osnovi te informacije lahko učitelji pripravijo ustrezna e-
gradiva. Rezultati raziskave kažejo (slika 5.2), da sta najpogostejši na-
pravi, ki ju dijaki uporabljajo za dostop do interneta, pametni telefon
(63 ) in namizni ali prenosni računalnik (26 ).
⁴ Glej http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Information
_society_statistics_-_households_and_individuals/sl.
⁵ Glej http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Being_young_in
_Europe_today_-_digital_worldYouth_online:_a_way_of_life.
75
Namizni ali prenosni računalnik 8 95
Mobilni tel. brez dostopa do interneta 94
Mobilni tel. z dostopom do interneta
43
Tablični računalnik 40
Prenosni in tablični rač., mobilni tel.
Slika 5.1 Vrste naprav za povezovanje z internetom
skladno s kohezijsko razdelitvijo Slovenije (Statistični urad Republike
Slovenije 2014), razdelili na vzhodno in zahodno Slovenijo.
Vzhodna Slovenija obsega naslednje regije: pomursko, podravsko,
koroško, savinjsko, zasavsko, spodnjesavsko, jugovzhodno, notranjsko-
kraško, zahodna pa: osrednjeslovensko, gorenjsko, goriško in obalno-
kraško.
Z razdelitvijo na kohezijske regije smo dobili relativno uravnoteženi
skupini, ki smo ju lahko kasneje uporabili pri analizi. V raziskavo je bilo
tako vključenih 53 anketirancev iz vzhodne in 47 iz zahodne kohe-
zijske regije.
V nadaljevanju nas je zanimalo, kakšne naprave dijaki doma uporab-
ljajo za povezovanje z internetom (slika 5.1). Anketiranci so lahko izbrali
več možnih odgovorov. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo skoraj
vsi (95 ) anketiranci doma računalnik ali pametni telefon z dostopom
do interneta (94 ). Tablični računalnik uporablja slaba polovica (43 )
dijakov. Po raziskavi Eurostata⁴ v Sloveniji 94 posameznikov v staro-
stnem obdobju od 16 do 19 let za dostop do interneta uporablja preno-
snik, tablični računalnik ali pametni telefon.
Glede na stanje opremljenosti dijakov s tehnologijo za dostop do in-
terneta, ne preseneča podatek, da 95 vprašanih do interneta dostopa
vsak dan. Po raziskavi Eurostata⁵ je v primeru starostnega obdobja od
16 do 19 let ta vrednost za Slovenijo 90 , medtem ko je povprečje eu-28
nekoliko višje (91 ).
Zanimalo nas je, s katerimi napravami najpogosteje dostopajo do in-
terneta. Na osnovi te informacije lahko učitelji pripravijo ustrezna e-
gradiva. Rezultati raziskave kažejo (slika 5.2), da sta najpogostejši na-
pravi, ki ju dijaki uporabljajo za dostop do interneta, pametni telefon
(63 ) in namizni ali prenosni računalnik (26 ).
⁴ Glej http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Information
_society_statistics_-_households_and_individuals/sl.
⁵ Glej http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Being_young_in
_Europe_today_-_digital_worldYouth_online:_a_way_of_life.
75