Page 77 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 77
Predstavitev vzorca 5.2
Preglednica 5.2 Aktivnosti dijakov na internetu
Aktivnost () ()
Komunikacija s prijatelji prek sporočil (Skype, Whatsapp, Messenger,
Google Talk, Snapchat . . .)
Iskanje informacij za osebno rabo in/ali šolo (novice, vremenska na-
poved, članki, študij . . .)
Poslušanje glasbe in gledanje filmov
Dostop in uporaba socialnih omrežij (f b, t w, Google+, Linkedin . . .)
Pošiljanje in prejemanje e-pošte
Prenos aplikacij in/ali multimedijskih vsebin
Spletno nakupovanje
Sodelovanje s sošolci prek uporabe deljenih dokumentov (Google
Drive, Sites, Scoop.it . . .)
Uporaba storitev v oblaku (Dropbox, Google Drive . . .)
Nalaganje in deljenje svojih multimedijskih vsebin
Sodelovanje v forumih
Komuniciranje s pomočjo videokonferenc
Drugo
Pisanje lastnega dnevnika (bloga)
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
Preglednica 5.3 Načini pridobivanja ali raven znanja s področja i k t
Način pridobivanja znanja s področja i k t () ()
Samoučenje s pomočjo virov, dostopnih na spletu
V procesu šolanja
Z udeležbo na tečajih
Moje znanje o i k t je šibko
Drugo
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
čina izobraževanja ne uporabljajo, le opredelijo ga ne kot prednostni na-
čin izobraževanja. Zanimiv je podatek, da je kar desetina dijakov svoje
znanje s področja ikt označila za šibko, navkljub vsem omenjenim mo-
žnostim pridobivanja. Dijaki, ki so kot možnost izbrali Drugo, so nava-
jali pridobivanje znanja v krogu svoje družine, prijateljev ali pa s posku-
šanjem.
Vključevanje rabe ik t je bila ena prednostnih nalog prenove izobra-
ževalnih programov, zato nas je zanimalo, kako pogosto dijaki pri delu
v šoli uporabljajo ik t (preglednica 5.4).
Rezultati kažejo precejšnjo rabo ikt pri delu v šoli, kajti kar polovica
77
Preglednica 5.2 Aktivnosti dijakov na internetu
Aktivnost () ()
Komunikacija s prijatelji prek sporočil (Skype, Whatsapp, Messenger,
Google Talk, Snapchat . . .)
Iskanje informacij za osebno rabo in/ali šolo (novice, vremenska na-
poved, članki, študij . . .)
Poslušanje glasbe in gledanje filmov
Dostop in uporaba socialnih omrežij (f b, t w, Google+, Linkedin . . .)
Pošiljanje in prejemanje e-pošte
Prenos aplikacij in/ali multimedijskih vsebin
Spletno nakupovanje
Sodelovanje s sošolci prek uporabe deljenih dokumentov (Google
Drive, Sites, Scoop.it . . .)
Uporaba storitev v oblaku (Dropbox, Google Drive . . .)
Nalaganje in deljenje svojih multimedijskih vsebin
Sodelovanje v forumih
Komuniciranje s pomočjo videokonferenc
Drugo
Pisanje lastnega dnevnika (bloga)
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
Preglednica 5.3 Načini pridobivanja ali raven znanja s področja i k t
Način pridobivanja znanja s področja i k t () ()
Samoučenje s pomočjo virov, dostopnih na spletu
V procesu šolanja
Z udeležbo na tečajih
Moje znanje o i k t je šibko
Drugo
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
čina izobraževanja ne uporabljajo, le opredelijo ga ne kot prednostni na-
čin izobraževanja. Zanimiv je podatek, da je kar desetina dijakov svoje
znanje s področja ikt označila za šibko, navkljub vsem omenjenim mo-
žnostim pridobivanja. Dijaki, ki so kot možnost izbrali Drugo, so nava-
jali pridobivanje znanja v krogu svoje družine, prijateljev ali pa s posku-
šanjem.
Vključevanje rabe ik t je bila ena prednostnih nalog prenove izobra-
ževalnih programov, zato nas je zanimalo, kako pogosto dijaki pri delu
v šoli uporabljajo ik t (preglednica 5.4).
Rezultati kažejo precejšnjo rabo ikt pri delu v šoli, kajti kar polovica
77