Page 79 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 79
Analiza podatkov o digitalni pismenosti 5.3

Preglednica 5.6 Porazdelitev skupnih rezultatov merjenja digitalne pismenosti

Kriterij uspešnosti () ()

Manj kot    ,

Med   in    ,

Med   in    ,

Več kot    ,

op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.

Tehnološka 77,1 
Kognitivna 54,5 
55,6 
Etična
Skupno 62,4 

Slika 5.3 Povprečna uspešnost dijakov po posameznih dimenzijah (75  – digitalno
pismen dijak)

nepravilnega odgovora točkovana negativno. Uspešnost anketirancev
prikazujemo v preglednici 5.6.

Povprečni doseženi rezultat dijaka pri merjenju digitalne pismeno-
sti je bil 62,4 , kar je pod mejo, ki je bila določena za pozitivni rezul-
tat (75 ). Mejni prag 75  je doseglo le 63 anketiranih dijakov oziroma
12,9 . Če prag uspešnosti spustimo na 60  vseh točk, se uspeh poviša
na 296 dijakov oziroma 60,4 .

Pogledali smo še skupne rezultate po posameznih dimenzijah (slika
5.3). Ti nam pokažejo, da je bil pričakovano najboljši rezultat v povpre-
čju pri tehnološki dimenziji, in sicer 77,1 . Bistveno slabša rezultata
sta pri kognitivni (54,5 ) in etični dimenziji (55,6 ). Rezultati nam po-
vedo, da dijaki dobro poznajo osnovna tehnična opravila in znajo reše-
vati tehnične probleme, medtem ko na področjih povezovanja informa-
cij v višje miselne procese in razumevanja etične rabe interneta rezultati
zaostajajo za pričakovanimi.

V nadaljevanju smo preverili skupne rezultate še po demografskih
spremenljivkah (preglednica 5.7), medtem ko smo statistično značilne
razlike preverjali v poglavju 6.4.

Na podlagi skupnih rezultatov po posameznih demografskih spre-
menljivkah lahko ugotovimo, da so fantje v povprečju dosegli za 3 
boljši rezultat. Precej boljši rezultat so v povprečju dosegli pri tehno-
loški in etični dimenziji.

Čeprav so dijaki strokovnih gimnazij v povprečju dosegli za 1  boljši
skupni rezultat od dijakov splošnih gimnazijskih programov, te razlike

79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84