Page 78 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 78
5 Raziskava digitalne pismenosti
Preglednica 5.4 Uporaba i k t pri delu v šoli
Pogostost rabe i k t pri delu v šoli () ()
Vsak dan
Nekajkrat tedensko
Nekajkrat mesečno
Nekajkrat letno
Drugo
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
Preglednica 5.5 Število predmetov, kjer uporabljajo i k t
Raba i k t po predmetih () ()
Vsi predmeti
Polovica predmetov
Četrtina predmetov
Eden ali dva predmeta
Noben predmet
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
dijakov (50 ) jo tam uporablja nekajkrat tedensko, medtem ko petina
(21 ) i k t v šoli uporablja vsak dan. Ti rezultati kažejo tudi na dobro
opremljenost naših šol z ik t, kar je lahko osnova za drugačne metode
poučevanja in učenja. Presenetljivo je, da v gimnazijskem programu, ki
je osnova za nadaljnji študij, kar petina dijakov (19 ) ik t uporablja le
nekajkrat mesečno. Pod Drugo so dijaki navajali še zelo raznolike odgo-
vore, kot so: vsako uro, enkrat na teden ali pa celo nikoli.
Prenovljeni učni načrti so predvidevali spodbujanje digitalne pisme-
nosti prek rabe ikt pri vseh predmetih, zato nas je zanimalo, pri koliko
predmetih uporabljajo ik t (preglednica 5.5).
Tu rezultati niso več spodbudni, kajti skoraj polovica (42 ) dijakov
navaja, da i k t uporabljajo le pri enem ali dveh predmetih. Le 7 di-
jakov ik t uporablja pri vseh predmetih v šoli, medtem ko 3 dijakov
navajajo, da ik t sploh ne uporabljajo (preglednica 5.5).
5.3 Analiza podatkov o digitalni pismenosti
Kot smo že omenili, smo digitalno pismenost dijakov gimnazijskih pro-
gramov preverjali po modelu d ca. Vprašanja smo razdelili na tri pod-
ročja, in sicer na tehnološko (7 vprašanj), kognitivno (10 vprašanj) in
etično (13 vprašanj). Vsako področje je bilo točkovano z do 20 točkami.
Vprašanja, kjer je bilo možno podati več odgovorov, pa so bila v primeru
78
Preglednica 5.4 Uporaba i k t pri delu v šoli
Pogostost rabe i k t pri delu v šoli () ()
Vsak dan
Nekajkrat tedensko
Nekajkrat mesečno
Nekajkrat letno
Drugo
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
Preglednica 5.5 Število predmetov, kjer uporabljajo i k t
Raba i k t po predmetih () ()
Vsi predmeti
Polovica predmetov
Četrtina predmetov
Eden ali dva predmeta
Noben predmet
op ombe Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) delež dijakov v odstotkih.
dijakov (50 ) jo tam uporablja nekajkrat tedensko, medtem ko petina
(21 ) i k t v šoli uporablja vsak dan. Ti rezultati kažejo tudi na dobro
opremljenost naših šol z ik t, kar je lahko osnova za drugačne metode
poučevanja in učenja. Presenetljivo je, da v gimnazijskem programu, ki
je osnova za nadaljnji študij, kar petina dijakov (19 ) ik t uporablja le
nekajkrat mesečno. Pod Drugo so dijaki navajali še zelo raznolike odgo-
vore, kot so: vsako uro, enkrat na teden ali pa celo nikoli.
Prenovljeni učni načrti so predvidevali spodbujanje digitalne pisme-
nosti prek rabe ikt pri vseh predmetih, zato nas je zanimalo, pri koliko
predmetih uporabljajo ik t (preglednica 5.5).
Tu rezultati niso več spodbudni, kajti skoraj polovica (42 ) dijakov
navaja, da i k t uporabljajo le pri enem ali dveh predmetih. Le 7 di-
jakov ik t uporablja pri vseh predmetih v šoli, medtem ko 3 dijakov
navajajo, da ik t sploh ne uporabljajo (preglednica 5.5).
5.3 Analiza podatkov o digitalni pismenosti
Kot smo že omenili, smo digitalno pismenost dijakov gimnazijskih pro-
gramov preverjali po modelu d ca. Vprašanja smo razdelili na tri pod-
ročja, in sicer na tehnološko (7 vprašanj), kognitivno (10 vprašanj) in
etično (13 vprašanj). Vsako področje je bilo točkovano z do 20 točkami.
Vprašanja, kjer je bilo možno podati več odgovorov, pa so bila v primeru
78