Page 82 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 82
5 Raziskava digitalne pismenosti
Preglednica 5.9 Doseženi rezultati znanj in veščin po modelu d ca
Dimenzija Znanje ali veščina ()
,
Tehnološka Vizualna pismenost ,
,
Razumevanje tehnoloških konceptov ,
Reševanje problemov ,
,
Kognitivna Organizacija in povezovanje besedilnih in vizualnih podatkov ,
Strukturiranje pridobljenih podatkov ,
,
Iskanje informacij
Etična Družbeno-kulturni vpliv tehnologije
Spoštovanje drugih
Varovanje zasebnosti
op ombe Naslovi stolpcev: (1) delež v odstotkih.
tudi pri razumevanju tehnoloških konceptov, kjer smo preverjali, koliko
dijaki poznajo osnovna sporočila in možne vzroke nedelovanja računal-
nika. Rezultat je tudi pri tem področju podoben prejšnjemu, in sicer v
povprečju 70,5 pravilno rešenih vprašanj.
Področja, povezana z znanji o etičnem ravnanju, so dosegla bistveno
nižje povprečne rezultate. Najproblematičnejše je področje varovanja
zasebnosti, kjer zaradi povprečnega rezultata (52 ) lahko sklepamo, da
se dijaki ne zavedajo dovolj možnih posledic objave osebnih podatkov
na spletu. Prav tako nimajo dovolj dobre predstave o t. i. tehnološki vr-
zeli oziroma o digitalnem razkoraku in vplivu tehnologije na družbene
potenciale (povprečni rezultat 56,2 ). Še najboljši rezultat pri prever-
janju znanja etičnega ravnanja so dijaki dosegli pri spoštovanju drugih
uporabnikov s povprečno 69,3 odstotno uspešnostjo.
Komaj malce več kot polovična uspešnost se je pokazala pri pre-
verjanju veščin, ki se nanašajo na miselne procese ustvarjanja, pove-
zovanja in grafičnega prikaza podatkov (56,1 odstotna povprečna us-
pešnost), analiziranja in strukturiranja pridobljenih podatkov (54,3 -
odstotna povprečna uspešnost) in kritičnega vrednotenja pridobljenih
informacij (53 odstotna povprečna uspešnost).
5.4 Preverjanje hipotez
V uvodu smo zastavili štiri hipoteze, ki jih želimo preveriti z raziskavo.
Kot omenjeno, smo pri merjenju digitalne pismenosti upoštevali okvir
d ca, na podlagi katerega smo spremenljivke razdelili v tri dimenzije –
tehnološko, kognitivno in etično.
S hipotezo 1 smo želeli preveriti, ali obstaja statistično značilna pove-
82
Preglednica 5.9 Doseženi rezultati znanj in veščin po modelu d ca
Dimenzija Znanje ali veščina ()
,
Tehnološka Vizualna pismenost ,
,
Razumevanje tehnoloških konceptov ,
Reševanje problemov ,
,
Kognitivna Organizacija in povezovanje besedilnih in vizualnih podatkov ,
Strukturiranje pridobljenih podatkov ,
,
Iskanje informacij
Etična Družbeno-kulturni vpliv tehnologije
Spoštovanje drugih
Varovanje zasebnosti
op ombe Naslovi stolpcev: (1) delež v odstotkih.
tudi pri razumevanju tehnoloških konceptov, kjer smo preverjali, koliko
dijaki poznajo osnovna sporočila in možne vzroke nedelovanja računal-
nika. Rezultat je tudi pri tem področju podoben prejšnjemu, in sicer v
povprečju 70,5 pravilno rešenih vprašanj.
Področja, povezana z znanji o etičnem ravnanju, so dosegla bistveno
nižje povprečne rezultate. Najproblematičnejše je področje varovanja
zasebnosti, kjer zaradi povprečnega rezultata (52 ) lahko sklepamo, da
se dijaki ne zavedajo dovolj možnih posledic objave osebnih podatkov
na spletu. Prav tako nimajo dovolj dobre predstave o t. i. tehnološki vr-
zeli oziroma o digitalnem razkoraku in vplivu tehnologije na družbene
potenciale (povprečni rezultat 56,2 ). Še najboljši rezultat pri prever-
janju znanja etičnega ravnanja so dijaki dosegli pri spoštovanju drugih
uporabnikov s povprečno 69,3 odstotno uspešnostjo.
Komaj malce več kot polovična uspešnost se je pokazala pri pre-
verjanju veščin, ki se nanašajo na miselne procese ustvarjanja, pove-
zovanja in grafičnega prikaza podatkov (56,1 odstotna povprečna us-
pešnost), analiziranja in strukturiranja pridobljenih podatkov (54,3 -
odstotna povprečna uspešnost) in kritičnega vrednotenja pridobljenih
informacij (53 odstotna povprečna uspešnost).
5.4 Preverjanje hipotez
V uvodu smo zastavili štiri hipoteze, ki jih želimo preveriti z raziskavo.
Kot omenjeno, smo pri merjenju digitalne pismenosti upoštevali okvir
d ca, na podlagi katerega smo spremenljivke razdelili v tri dimenzije –
tehnološko, kognitivno in etično.
S hipotezo 1 smo želeli preveriti, ali obstaja statistično značilna pove-
82