Page 81 - Stanojev, Saso, Florjancic, Viktorija (2018). Digitalna pismenost srednjesolcev. Koper: Zalozba Univerze na Primorskem.
P. 81
Analiza podatkov o digitalni pismenosti 5.3

Preglednica 5.8 Digitalna pismenost glede na način pridobivanja znanja
in pogostost rabe i k t

Spremenljivka () () () () () ()

Način pri- Proces šolanja  , , , , ,
 , , , , ,
dobivanja Samoučenje (viri
i k t znanja na spletu)

Uporaba Vsak dan  , , , , ,
i k t v šoli Nekajkrat tedensko  , , , , ,

Nekajkrat mesečno  , , , , ,

Nekajkrat letno  , , , , ,

Št. pred- Vsi predmeti  , , , , ,
 , , , , ,
metov, kjer Polovica predmetov  , , , , ,
se uporab- Četrtina predmetov  , , , , ,
lja ikt

 ali  predmeta

Noben predmet  , , , , ,

op om b e Naslovi stolpcev: (1) število dijakov, (2) tehnološka dimenzija, (3) kogni-
tivna dimenzija, (4) etična dimenzija, (5) povprečna vrednost, (6) standardni odklon.

etični dimenziji najboljši rezultat dosegajo dijaki, ki ikt ne uporabljajo
pri nobenem predmetu.

V naslednjem koraku smo pri analizi rezultatov pogledali rezultate
pri posameznih znanjih in veščinah (preglednica 5.9), kot jih opredeli
model d ca. V vprašalniku (priloga 3) se je namreč vsako v modelu opre-
deljeno znanje ali veščina preverjalo s sklopom vprašanj. Opis posamez-
nih znanj in veščin modela d ca smo predstavili v razdelku Cilji in se-
stava okvira dig comp. Primerjava doseženih rezultatov v preglednici
5.9 pokaže jasno prevlado znanj in spretnosti tehnološke dimenzije, pa
čeprav mejo 75  presega le vizualna pismenost.

Visoka uspešnost pri vizualni pismenosti (93,9  točk) pomeni visoko
raven znanja preučevanih dijakov pri prepoznavanju simbolov, ikon in
uporabniških vmesnikov najbolj uporabljane programske opreme. Tako
visok rezultat lahko pripišemo vsakodnevni rabi i k t in enotni rabi
posameznih simbolov za pričakovane funkcije posamezne programske
opreme.

Področje reševanja problemov se pri raziskavi nanaša na probleme,
povezane s tehnologijo oziroma z delovanjem računalnika in zunanjih
enot, ki jih v računalnike priključimo. Uspešnost pri reševanju teh vpra-
šanj znaša v povprečju 69,9  točk, kar je zelo nizek rezultat, saj so bila
vprašanja vezana le na osnovne problemske situacije. Podobno je bilo

81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86