Page 62 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov
osebnostnimi motnjami, temveč se skušamo z omenjenim poimenovanjem
le približati kompleksnim značilnostim zavodske populacije.
Zavedamo se, da tudi to poimenovanje populacije v VZ ni popolno-
ma ustrezno, da le-to še vedno izraža sled posplošitev ter da, kot že Metljak
idr. (2010, str. 93), še vedno »ostaja kategorialna nalepka, ki ne odraža en-
kratnosti in posameznih, lahko zelo raznolikih značilnosti tako posame-
znika kot njegove socialne umeščenosti«. Vendar pa na podlagi dolgoletne-
ga neposrednega dela z zavodsko populacijo menimo, da omenjeni izraz,
s hkratnim zajetjem težave in/ali motnje, v dovolj veliki meri opozori na
kompleksne značilnosti, ki jih je pri populaciji nameščeni v VZ zaznati. Z
veznikom in/ali nakažemo, da lahko gre ali za težavo ali za motnjo ali pa sta
prisotni obe obliki oz. komponenti vedenja.
Literatura
Batistič Zorec, M. (2006). Teorije v razvojni psihologiji. Ljubljana: Univerza v
Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Bečaj, J. (1987). L. Bregant: Disocialnost pri otrocih in mladostnikih.
Psihoterapija, 15, 9–70.
Bečaj, J. (2003). Disocialnost pri otrocih in mladostnikih. Slovenska pediatri-
ja, 10(1), 12–27.
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (2011). J. Krek in M.
Metljak (ur.). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Bregant, L. (1987a). Navodilo za klasifikacijo disocialnih motenj. Ptički brez
gnezda, 12(25), 7–21.
Bregant, L. (1987b). Diagnostično vrednotenje in prognostična ocena disocial-
nih motenj. Ptički brez gnezda, 12(25), 23–27.
Byrne, Š. (2010). Sistemski pogled na vedenjske težave pri osebah z motnjami
v duševnem razvoju. V V. Bužan, A. Golob, Š. Byrne in B. Hegedüš (ur.),
Težave v vedenju kot izziv: Naša pot (str. 32–36). Ig: CUDV Draga.
Dekleva, B. (2011). Prikaz knjige – Alenka Kobolt (ur.): Izstopajoče vedenje
in pedagoški odzivi. V O. Poljšak Škraban (ur.), Razumevanje in odziva-
nje na problematiko otrok s težavami v socialni integraciji (str. 197–200).
Socialna pedagogika, tematska številka, 15(2).
Evans, J., Harden, A., in Thomas, J. (2004). What are effective strategies to
support pupils with emotional and behavioral difficulties (EBD) in main-
stream primary schools? Findings from a systematic review of research.
Journal of Research in Special Education Needs. 4(1), 2–16.
60
osebnostnimi motnjami, temveč se skušamo z omenjenim poimenovanjem
le približati kompleksnim značilnostim zavodske populacije.
Zavedamo se, da tudi to poimenovanje populacije v VZ ni popolno-
ma ustrezno, da le-to še vedno izraža sled posplošitev ter da, kot že Metljak
idr. (2010, str. 93), še vedno »ostaja kategorialna nalepka, ki ne odraža en-
kratnosti in posameznih, lahko zelo raznolikih značilnosti tako posame-
znika kot njegove socialne umeščenosti«. Vendar pa na podlagi dolgoletne-
ga neposrednega dela z zavodsko populacijo menimo, da omenjeni izraz,
s hkratnim zajetjem težave in/ali motnje, v dovolj veliki meri opozori na
kompleksne značilnosti, ki jih je pri populaciji nameščeni v VZ zaznati. Z
veznikom in/ali nakažemo, da lahko gre ali za težavo ali za motnjo ali pa sta
prisotni obe obliki oz. komponenti vedenja.
Literatura
Batistič Zorec, M. (2006). Teorije v razvojni psihologiji. Ljubljana: Univerza v
Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Bečaj, J. (1987). L. Bregant: Disocialnost pri otrocih in mladostnikih.
Psihoterapija, 15, 9–70.
Bečaj, J. (2003). Disocialnost pri otrocih in mladostnikih. Slovenska pediatri-
ja, 10(1), 12–27.
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (2011). J. Krek in M.
Metljak (ur.). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Bregant, L. (1987a). Navodilo za klasifikacijo disocialnih motenj. Ptički brez
gnezda, 12(25), 7–21.
Bregant, L. (1987b). Diagnostično vrednotenje in prognostična ocena disocial-
nih motenj. Ptički brez gnezda, 12(25), 23–27.
Byrne, Š. (2010). Sistemski pogled na vedenjske težave pri osebah z motnjami
v duševnem razvoju. V V. Bužan, A. Golob, Š. Byrne in B. Hegedüš (ur.),
Težave v vedenju kot izziv: Naša pot (str. 32–36). Ig: CUDV Draga.
Dekleva, B. (2011). Prikaz knjige – Alenka Kobolt (ur.): Izstopajoče vedenje
in pedagoški odzivi. V O. Poljšak Škraban (ur.), Razumevanje in odziva-
nje na problematiko otrok s težavami v socialni integraciji (str. 197–200).
Socialna pedagogika, tematska številka, 15(2).
Evans, J., Harden, A., in Thomas, J. (2004). What are effective strategies to
support pupils with emotional and behavioral difficulties (EBD) in main-
stream primary schools? Findings from a systematic review of research.
Journal of Research in Special Education Needs. 4(1), 2–16.
60