Page 67 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 67
jučevanje priseljenskih učencev
v slovenski zakonodaji in šolski praksi

Andreja Sinjur

OŠ Dušana Bordona Semedela, Koper
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Uvod

Slovenija je članica Organizacije združenih narodov, UNESCA, EU in
Sveta Evrope. Po 2. svetovni vojni so bili v okviru teh organizacij izdani
mnogi dokumenti, ki obravnavajo področje izobraževanja zlasti z vidika
človekovih pravic, enakih možnosti in kulturne raznolikosti. Ti dokumen-
ti narekujejo smernice medkulturnega izobraževanja in tudi izobraževa-
nja priseljenskih učencev. Podpisnica teh dokumentov je tudi Slovenija. Že
Konvencija o otrokovih pravicah (1989) v 30. členu poudarja, da v tistih dr-
žavah, v katerih živijo etnične, verske, jezikovne manjšine ali osebe staro-
selskega porekla, otroku, ki pripada taki manjšini ali ki je staroselec, ne
sme biti vzeta pravica, da skupaj z drugimi člani svoje skupine uživa svojo
lastno kulturo, izpoveduje in izraža svojo lastno vero in da uporablja svoj
lastni jezik. V Sloveniji zagotavljanje pravic priseljenskih učencev urejajo
različni zakoni in dokumenti, ki jih predstavljamo v nadaljevanju.

Slovenski zakonodajni in strokovni dokumenti

Dokumenti, ki se nanašajo na pravico do vključevanja v osnovno
šolo, in načelo enakih možnosti
Pravice do vključevanja priseljenskih učencev v slovensko osnovno šolo
urejajo Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, Zakon
o osnovni šoli ter Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napre-

doi: https://doi.org/10.26493/978-961-7023-95-4.65-88 65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72