Page 68 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 68
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

dovanju učencev v osnovni šoli. Zakon o osnovni šoli (2007) v 10. členu otro-
kom, ki so tuji državljani, zagotavlja pravico do obveznega osnovnošolske-
ga izobraževanja pod enakimi pogoji kot državljanom Republike Slovenije.
Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (2007) v 2. čle-
nu izpostavlja cilje sistema vzgoje in izobraževanja:
- zagotavljanje optimalnega razvoja posameznika ne glede na spol,

socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, rasno, etnično in na-
rodno pripadnost, telesno in duševno zgradbo ali invalidnost;
- zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževanje otrok iz
socialno manj spodbudnih okolij.
Tudi Bela knjiga (2011, str. 16–17) med splošnimi cilji vzgoje in izobra-
ževanja poudari zagotavljanje enakih možnosti za vzgojo in izobraževa-
nje vsakega posameznika (ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo,
veroizpoved, narodno pripadnost, svetovnonazorsko pripadnost in telesno
ter duševno konstitucijo) ter nudenje ustrezne pomoči in spodbud posame-
znikom oz. skupinam (tj. priseljencem, ki prihajajo iz socialno in kulturno
manj spodbudnega okolja, in osebam s posebnimi potrebami, ki imajo od-
ločbo o usmeritvi).
Med načeli in cilji nadaljnjega razvoja osnovne šole Bela knjiga (2011,
str. 48) poudari načelo enakih možnosti in optimalnega razvoja posame-
znika, in sicer zaradi individualnih razlik med učenci predlaga pestro po-
nudbo dejavnosti in uporabo različnih učnih pristopov z namenom zmanj-
ševanja razlik med učenci, ki so povezane z njihovim socialno-kulturnim
in jezikovnim okoljem. Torej predlaga možnost pozitivne diskriminacije za
povečanje enakih izobraževalnih možnosti za otroke iz socialno in kultur-
no depriviligiranih okolij.

Dokumenti, ki vključujejo načelo medkulturnosti
V zakonodajnih dokumentih terminov, kot so večkulturnost, medkultur-
nost, spodbujanje medkulturnih odnosov in podobno, ne najdemo, ven-
dar pa nekateri cilji predstavljajo izhodišče za razvoj medkulturne vzgoje
in izobraževanja (Vižintin, 2013). Izhodišča za razvoj medkulturnega izo-
braževanja omogoča že Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izo-
braževanja (1996) z dopolnitvami, ki v 2. členu navaja cilje sistema vzgo-
je in izobraževanja, med katerimi so naslednji povezani z medkulturnim
izobraževanjem:

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73