Page 70 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 70
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

šolstvo. V Strategiji (2007, str. 12) so opredeljeni tudi cilji vključevanja pri-
seljenskih učencev:
- na sistemski ravni zagotavljanje pogojev, možnosti in priložnosti,

ki omogočajo doseganje ciljev oz. standardov znanja, ki so opre-
deljeni v učnih načrtih;
- uspešna vključenost otrok migrantov v šolsko, socialno in pozne-
je poklicno okolje;
- razvijanje zmožnosti za predstavljanje lastne kulture, zaznavanje,
razumevanje in sprejemanje drugačnosti za premagovanje pred-
sodkov do drugih kultur, primerjanje kultur, vzgajanje k strpnos-
ti, ohranjanje oz. nadgrajevanje lastne identitete in kulture;
- znanje slovenščine v taki meri, da zagotavlja uspešno vključevan-
je v sistem vzgoje in izobraževanja, to pa pomeni:
- razvijanje jezikovne zmožnosti (otroci usvojijo oz. se nauči-
jo zadostnega nabora besedišča, slovničnih in sporazumevalnih
vzorcev za uspešno sporazumevanje v šolskem okolju: sporazu-
mevanje z učitelji, sporazumevanje z vrstniki, dejavno sodelovan-
je pri pouku);
- razvijanje socialne zmožnosti (zmožnost izražanja mnenja,
želja, namere oz. ustreznega reagiranja na želje drugih. Otroci
imajo to zmožnost že razvito, vendar so jo razvili v lastnem okol-
ju in jo znajo realizirati le v svojem jeziku ter na način, ki ustre-
za ustaljenim vzorcem v njihovem sociokulturnem okolju. Učenje
jezika je tudi socializacijski proces, prilagajanje novim življenj-
skim okoliščinam, govornim položajem);
- razvijanje spoznavne zmožnosti (širjenje otrokovega pojmov-
nega sveta).
M. Vižintin (2013, str. 191) ugotavlja, da je Strategija (2007) v slovenski
prostor prinesla kritičen, realen in do leta 2007 najbolj natančen pogled na
pomanjkljivo slovensko zakonodajo in neurejene razmere pri vključevanju
otrok priseljencev ter tudi predloge za spremembe.
Zavod Republike Slovenije za šolstvo je na podlagi Strategije leta 2009
izdal dokument Smernice za izobraževanje otrok tujcev v vrtcih in šolah
(2009), leta 2012 pa je omenjeni dokument dopolnil in izboljšal ter izdal
Smernice za vključevanje otrok priseljencev v vrtce in šole (2012). Smernice
(2012) opredeljujejo ukrepe, strategije, prilagoditve za delo in načine so-
delovanja ter vključevanja otrok in njihovih staršev na področju vzgoje

68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75