Page 37 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
Prireditve in turizem
Prireditve v današnjem času uporabe modernih tehnologij ter ob hitrem
življenjskem tempu ljudi pomenijo pomemben dejavnik za druženje in
interakcijo. So ena izmed najzanimivejših in najhitreje rastočih oblik
sprostitve in predstavljajo ekonomsko in turistično orientiran fenomen
(Getz, 1997). Hkrati igrajo pomembno vlogo za turistični sektor in v tu-
rističnem sistemu (Leiper, 1990) predstavljajo pomemben potovalni mo-
tiv za številne turiste ter vplivajo na trženjsko in razvojno komponento
turističnih destinacij (Getz in Page, 2015). Različne oblike svetovno zna-
nih sejmov, športnih prireditev in festivalov močno vplivajo na turistični
sektor in za mnoge svetovne destinacije predstavljajo stalnico v turistični
ponudbi. Organizirane prireditve tako s svojo promocijsko in marketin-
ško močjo za turistične destinacije pomenijo tudi globalno konkurenčno
prednost in močno vplivajo na potrošnjo obiskovalcev. Trajnostno narav-
nana organizacija prireditev v lokalnih okoljih generira pozitivne učinke
in igra pomembno vlogo pri oblikovanju in razvoju kulture, umetnosti,
urbane prenove, izobraževanja in turizma (Bowdin et al., 2011).
V preteklosti je organizacija prireditev bila predvsem v domeni nav-
dušencev in prostovoljcev. Sikoškova, Bavec in Manzin (2010) na podlagi
nekaterih avtorjev, ki so raziskovali področje prireditev (Goldblatt 1997;
McDonnell, Allen in O’Toole, 1999), ugotavljajo, da devetdeseta leta
prejšnjega stoletja predstavljajo nekakšen razcvet prireditvenega sektor-
ja. Ta je takrat v svojih začetkih predstavljala pomembno poslovno dejav-
nost in povezovala področja politike, športa, kulture in gospodarstva (Si-
košek, Bavec in Manzin, 2010). Danes se prireditve organizirajo s točno
določenim razlogom in predstavljajo pomemben gospodarski sektor ter
Prireditve v današnjem času uporabe modernih tehnologij ter ob hitrem
življenjskem tempu ljudi pomenijo pomemben dejavnik za druženje in
interakcijo. So ena izmed najzanimivejših in najhitreje rastočih oblik
sprostitve in predstavljajo ekonomsko in turistično orientiran fenomen
(Getz, 1997). Hkrati igrajo pomembno vlogo za turistični sektor in v tu-
rističnem sistemu (Leiper, 1990) predstavljajo pomemben potovalni mo-
tiv za številne turiste ter vplivajo na trženjsko in razvojno komponento
turističnih destinacij (Getz in Page, 2015). Različne oblike svetovno zna-
nih sejmov, športnih prireditev in festivalov močno vplivajo na turistični
sektor in za mnoge svetovne destinacije predstavljajo stalnico v turistični
ponudbi. Organizirane prireditve tako s svojo promocijsko in marketin-
ško močjo za turistične destinacije pomenijo tudi globalno konkurenčno
prednost in močno vplivajo na potrošnjo obiskovalcev. Trajnostno narav-
nana organizacija prireditev v lokalnih okoljih generira pozitivne učinke
in igra pomembno vlogo pri oblikovanju in razvoju kulture, umetnosti,
urbane prenove, izobraževanja in turizma (Bowdin et al., 2011).
V preteklosti je organizacija prireditev bila predvsem v domeni nav-
dušencev in prostovoljcev. Sikoškova, Bavec in Manzin (2010) na podlagi
nekaterih avtorjev, ki so raziskovali področje prireditev (Goldblatt 1997;
McDonnell, Allen in O’Toole, 1999), ugotavljajo, da devetdeseta leta
prejšnjega stoletja predstavljajo nekakšen razcvet prireditvenega sektor-
ja. Ta je takrat v svojih začetkih predstavljala pomembno poslovno dejav-
nost in povezovala področja politike, športa, kulture in gospodarstva (Si-
košek, Bavec in Manzin, 2010). Danes se prireditve organizirajo s točno
določenim razlogom in predstavljajo pomemben gospodarski sektor ter