Page 42 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 42
Velike športne prireditve in turizem
Klasifikacija prireditev glede na velikost in turistično povpraševanje
Organizacija različnih vrst in velikosti prireditev tvori tako imenovani
»portfelj« oz. skupek turističnih prireditev, ki so pomembne za razvoj
turistične destinacije. Portfelj turističnih prireditev (Getz, 2008), ki je
predstavljen v obliki piramide, zajema na vrhu tako imenovane »mega«
prireditve, ki so organizirane redko (npr. olimpijske igre, svetovna prven-
stva v nogometu idr.) in ob visoki vrednosti dosegajo zelo veliko turistič-
no povpraševanje. Sledijo jim periodično organizirane pomembne veli-
ke prireditve (ang. Hallmark events), ki zaradi ustvarjenih turističnih
vplivov in svoje pomembnosti prav tako ustvarijo dokaj visoko turistič-
no povpraševanje. Poleg »mega« in »hallmark« prireditev turistične de-
stinacije organizirajo še različne regionalne in lokalne prireditve, ki pa v
primerjavi z »mega« in »hallmark« prireditvami ustvarijo nižjo stopnjo
42 turističnega povpraševanja. So pa tako regionalne kot tudi lokalne prire-
ditve pomemben dejavnik za ustvarjanje znanja in pogojev organizacije
prireditev ter omogočajo razvoj prireditvenega sektorja turistične desti-
nacije. Različne vrste in velikost organiziranih prireditev ustvarjajo tudi
različne ekonomske, družbeno-kulturne in okoljske učinke, ki posledič-
no vplivajo na odnose različnih deležnikov v destinaciji.
Velike oz. »mega« so največje in organizacijsko najbolj kompleksne
prireditve in za destinacijo predstavljajo povečano turistično in medijsko
privlačnost ter močno vplivajo na podobo in razvoj turistične destinacije.
Klasifikacija prireditev glede na velikost in turistično povpraševanje
Organizacija različnih vrst in velikosti prireditev tvori tako imenovani
»portfelj« oz. skupek turističnih prireditev, ki so pomembne za razvoj
turistične destinacije. Portfelj turističnih prireditev (Getz, 2008), ki je
predstavljen v obliki piramide, zajema na vrhu tako imenovane »mega«
prireditve, ki so organizirane redko (npr. olimpijske igre, svetovna prven-
stva v nogometu idr.) in ob visoki vrednosti dosegajo zelo veliko turistič-
no povpraševanje. Sledijo jim periodično organizirane pomembne veli-
ke prireditve (ang. Hallmark events), ki zaradi ustvarjenih turističnih
vplivov in svoje pomembnosti prav tako ustvarijo dokaj visoko turistič-
no povpraševanje. Poleg »mega« in »hallmark« prireditev turistične de-
stinacije organizirajo še različne regionalne in lokalne prireditve, ki pa v
primerjavi z »mega« in »hallmark« prireditvami ustvarijo nižjo stopnjo
42 turističnega povpraševanja. So pa tako regionalne kot tudi lokalne prire-
ditve pomemben dejavnik za ustvarjanje znanja in pogojev organizacije
prireditev ter omogočajo razvoj prireditvenega sektorja turistične desti-
nacije. Različne vrste in velikost organiziranih prireditev ustvarjajo tudi
različne ekonomske, družbeno-kulturne in okoljske učinke, ki posledič-
no vplivajo na odnose različnih deležnikov v destinaciji.
Velike oz. »mega« so največje in organizacijsko najbolj kompleksne
prireditve in za destinacijo predstavljajo povečano turistično in medijsko
privlačnost ter močno vplivajo na podobo in razvoj turistične destinacije.