Page 39 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 39
Prireditve in turizem 39

ponudba družabne izkušnje ter izrednost in nenavadnost (Jago in
Shawn, 1998). Getz (2008, str. 404) prireditev opisuje kot edinstven,
omembe vreden pojav različnih vrst, oblik in velikosti v določenem času
in prostoru, ki v turističnem sektorju velja za najhitreje rastoče področje
raziskovanja. Prireditve so, kot jih opisuje Goldblatt (2007), eksluzivna
praznovanja, ki se zgodijo v določenem prostoru, času in trenutku ter
izpolnijo posebne potrebe udeležencev. Ob ustrezni organizaciji imajo
ekonomske in družbene koristi in udeležencem pomenijo začasno
edinstveno in prijetno izkušnjo.

Slovar slovenskega knjižnega jezika pojem prireditve opredeli z bese-
dami: »priredítev -tve 1. javni dogodek, zlasti kulturni, športni, zabav-
ni: udeležiti se prireditve; odpovedati prireditev; nastopiti na prireditvi;
dobrodelna prireditev; družabna prireditev; kulturna, pevska, športna
prireditev; obisk prireditve; program prireditve; vstopnice za prireditev;
knjižni sejem in druge prireditve« (SSKJ, 2008).

Prireditve lahko predstavljajo praznovanje trenutnih ali zgodo-
vinskih dejstev v krajših časovnih obdobjih, ki vsebujejo zanimive in pri-
vlačne aktivnosti in so organizirane na točno določenem prostoru. Raz-
lične študije (Getz, 2007; Kim in Petrick, 2005; Presbury in Edwards,
2005), ki govorijo o pomenu prireditev za razvoj turizma na destinaciji,
izpostavijo naslednje med seboj povezane razloge organizacije prireditev:
– privabijo turiste in ustvarjajo ekonomske koristi,
– vplivajo na razvoj infrastrukture in turističnih storitev ter
– ustvarjajo oz. krepijo blagovne znamke destinacije.

Povečano vključevanje prireditev v turistično ponudbo je oblikova-
lo izraz prireditveni turizem, ki se je šele pred nekaj desetletji uveljavil na
področju turističnega sektorja in zaradi hitrega razvoja postal pomembno
raziskovalno področje (Getz, 2008). Leta 1987 so v poročilu, ki ga je prip-
ravil The New Zealand Tourist and Publicity Department, zapisali: »Pri-
reditveni turizem je pomemben in hitro rastoč segement mednarodnega
turizma« (New Zealand Tourist and Publicity Department, 1987, št. 38).

Dve leti kasneje, leta 1989, je Donald Getz oblikoval okvir za načr-
tovanje prireditvenega turizma (Getz, 1989). Ta velja za prelomnico pri-
znavanja izraza prireditvenega turizma, ki se uporablja še danes. Njegove
glavne značilnosti so (Getz in Page, 2015):
– privabljanje številnih turistov (sponzorje in medije), ki obiščejo

destinacijo zaradi organizacije različnih prireditev,
– vpliv na povečano potrošnjo turistov in posledično ustvarjanje

ekonomske koristi,
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44