Page 41 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 41
Prireditve in turizem 41
še družbeno-kulturne in okoljske vplive organizacije različnih vrst pri-
reditev.
Zaključimo lahko, da je hiter razvoj prireditvenega turizma močno
vplival na raziskovanje področja. Getz in Page (2015) izpostavita števil-
na različna področja raziskovanja prireditvene industije objavljena med
leti 2012 in 2014 (golf, glasba, festivali, družbene teme, podoba destinaci-
je in ekonomski vplivi prireditev, motivacija za obisk prireditev, doživetje
in potrošnja obiskovalcev, razvojne priložnosti in trajnostni razvoj prire-
ditvenega turizma, zapuščina prireditev, prostorska komponenta priredi-
tev in pomen kongresne dejavnosti za turizem), ki so v zadnjem obdobju
še posebej vplivala na razvoj prireditvenega turizma.
Vrste prireditev
Široko področje in številne spremembe na področju prireditvenega
sektorja onemogočajo primerno definiranje različnih vrst prireditev. V
monografiji smo najprej prireditve razvrstili po vsebini ter v nadaljevanju
še po velikosti in turističnem povpraševanju.
Getz (2005) ponudi tipologijo prireditev, ki jo predstavljamo:
1. skupina
– kulturna praznovanja (festivali, karnevali, proslave in verske pri-
reditve),
– politične in državne prireditve (prireditve političnega vrha, kra-
ljeve proslave, politične prireditve in obiski pomembnih oseb),
– umetniške in zabavne prireditve (koncerti in razne podelitve na-
grad);
2. skupina
– poslovne in prodajne prireditve (sestanki, konvencije in različni
sejmi),
– izobraževalne in znanstvene prireditve (konference, seminarji in
različne delavnice);
3. skupina
– športna tekmovanja (profesionalna in amaterska tekmovanja za
obiskovalce oz. aktivne udeležence),
– rekreativne prireditve (športne in zabavne igre);
4. skupina
– osebne prireditve (poroke, osebne zabave in razne družabne pri-
reditve).
še družbeno-kulturne in okoljske vplive organizacije različnih vrst pri-
reditev.
Zaključimo lahko, da je hiter razvoj prireditvenega turizma močno
vplival na raziskovanje področja. Getz in Page (2015) izpostavita števil-
na različna področja raziskovanja prireditvene industije objavljena med
leti 2012 in 2014 (golf, glasba, festivali, družbene teme, podoba destinaci-
je in ekonomski vplivi prireditev, motivacija za obisk prireditev, doživetje
in potrošnja obiskovalcev, razvojne priložnosti in trajnostni razvoj prire-
ditvenega turizma, zapuščina prireditev, prostorska komponenta priredi-
tev in pomen kongresne dejavnosti za turizem), ki so v zadnjem obdobju
še posebej vplivala na razvoj prireditvenega turizma.
Vrste prireditev
Široko področje in številne spremembe na področju prireditvenega
sektorja onemogočajo primerno definiranje različnih vrst prireditev. V
monografiji smo najprej prireditve razvrstili po vsebini ter v nadaljevanju
še po velikosti in turističnem povpraševanju.
Getz (2005) ponudi tipologijo prireditev, ki jo predstavljamo:
1. skupina
– kulturna praznovanja (festivali, karnevali, proslave in verske pri-
reditve),
– politične in državne prireditve (prireditve političnega vrha, kra-
ljeve proslave, politične prireditve in obiski pomembnih oseb),
– umetniške in zabavne prireditve (koncerti in razne podelitve na-
grad);
2. skupina
– poslovne in prodajne prireditve (sestanki, konvencije in različni
sejmi),
– izobraževalne in znanstvene prireditve (konference, seminarji in
različne delavnice);
3. skupina
– športna tekmovanja (profesionalna in amaterska tekmovanja za
obiskovalce oz. aktivne udeležence),
– rekreativne prireditve (športne in zabavne igre);
4. skupina
– osebne prireditve (poroke, osebne zabave in razne družabne pri-
reditve).