Page 38 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 38
Velike športne prireditve in turizem
lahko za turistične destinacije predstavljajo neke vrste turistične atrakcije
in razloge za povečan turistični obisk. Z organizacijo prireditev se danes
ukvarjajo strokovnjaki s področja prireditvene stroke in podjetniki, ki z
izvedbo različnih vrst prireditev ustvarjajo velike zaslužke.
Prireditve v turistični ponudbi destinacije igrajo osrednjo vlogo. Za-
radi njih se v destinacijah spreminja nastanitvena in druga infrastruktu-
ra, prilagajajo se prometni režimi in oblikujejo se druge turistične zani-
mivosti. Za destinacije organizacija prireditev pomeni širitev turističnega
potenciala in odmik od ponudbe zgolj osnovnega prostočasnega turizma
(Getz in Page, 2015). Prireditveni sektor tako za številne destinacije pred-
stavlja podaljšanje turistične sezone in s tem vpliva na trajnostni razvoj.
Svetovni prireditveni sektor skozi različna obdobja ne generira zgolj veli-
kega števila udeležencev prireditev, ampak tudi močno vpliva na ekonom-
38 sko in družbeno (socialno) blaginjo lokalnega okolja (Jago in Shaw, 1998).
Pomen in raziskovanje prireditev v turizmu
Prireditev za udeleženca pomeni edinstveno in neponovljivo doživetje.
Jago in Shawn (1998) prireditev definirata kot poseben dogodek, ki se zgodi
v določenem časovnem okvirju in udeležencem omogoča priložnosti za
druženje. Hkrati avtorja zapišeta, da je za turistične prireditve značilnih
sedem elementov: močna sposobnost privabiti turiste, sposobnost
spodbujanja lokalnega razvoja, omejeno trajanje, redkost organizacije,
ustvarjanje zavedanja lokalnih prebivalcev in boljše podobe destinacije,
lahko za turistične destinacije predstavljajo neke vrste turistične atrakcije
in razloge za povečan turistični obisk. Z organizacijo prireditev se danes
ukvarjajo strokovnjaki s področja prireditvene stroke in podjetniki, ki z
izvedbo različnih vrst prireditev ustvarjajo velike zaslužke.
Prireditve v turistični ponudbi destinacije igrajo osrednjo vlogo. Za-
radi njih se v destinacijah spreminja nastanitvena in druga infrastruktu-
ra, prilagajajo se prometni režimi in oblikujejo se druge turistične zani-
mivosti. Za destinacije organizacija prireditev pomeni širitev turističnega
potenciala in odmik od ponudbe zgolj osnovnega prostočasnega turizma
(Getz in Page, 2015). Prireditveni sektor tako za številne destinacije pred-
stavlja podaljšanje turistične sezone in s tem vpliva na trajnostni razvoj.
Svetovni prireditveni sektor skozi različna obdobja ne generira zgolj veli-
kega števila udeležencev prireditev, ampak tudi močno vpliva na ekonom-
38 sko in družbeno (socialno) blaginjo lokalnega okolja (Jago in Shaw, 1998).
Pomen in raziskovanje prireditev v turizmu
Prireditev za udeleženca pomeni edinstveno in neponovljivo doživetje.
Jago in Shawn (1998) prireditev definirata kot poseben dogodek, ki se zgodi
v določenem časovnem okvirju in udeležencem omogoča priložnosti za
druženje. Hkrati avtorja zapišeta, da je za turistične prireditve značilnih
sedem elementov: močna sposobnost privabiti turiste, sposobnost
spodbujanja lokalnega razvoja, omejeno trajanje, redkost organizacije,
ustvarjanje zavedanja lokalnih prebivalcev in boljše podobe destinacije,