Page 107 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Trendi v razvoju turističnih
atrakcij

Pisati o trendih v turizmu je zmeraj nehvaležno, po drugi strani pa
je to izziv in nuja, s čimer se spopadajo tisti, ki v turizmu načrtujejo,
razvijajo in upravljajo turistične atrakcije. V poglavju o zgodovinskem
pregledu razvoja turističnih atrakcij smo ugotavljali, da je skozi čas
možno z gotovostjo potrditi dve konstanti, kadar govorimo o turističnih
atrakcijah. Ti sta pomen, ki ga družba pripisuje turističnim atrakcijam, in
dostopnost (časa, denarja, informacij) turističnih atrakcij. Veliko je razlo-
gov za naraščanje pomena turističnih atrakcij v turizmu. Predvsem so ti
razlogi v gospodarskem razvoju, pomenu prostega časa v družbi (etika
prostega časa), napredku v tehnologiji, transportu, medijih in moči mar-
ketinga, napredku v izobrazbi in nasploh družbenih spremembah.

Trendi so predvidene spremembe, ki jih identificiramo z napovedmi
(Lomine in Edmunds, 2007). Ti nastanejo zaradi pritiskov turistične in-
dustrije in sprememb v povpraševanju, ki pa so odraz razmer v družbi.
Šturm in Ruzzier (2010, str. 20) se sprašujeta, ali je segmentacija turistič-
nega trga v teh razmerah še mogoča, saj naj bi potrošništvo nenehno ge-
neriralo nove segmente obiskovalcev. Kakorkoli že, očitno je zanesljiva le
sprememba, a to lahko obvladujemo le s spremljanjem in z razumevanjem
predhodnih dogodkov.

Sodobni trendi, ki vplivajo na atrakcije, so po mnenju Johnsa in Ho-
seasona (2001):

– koncept popotnika in ne turista,
– športne (aktivne) počitnice,
– neokrnjena narava,
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112