Page 104 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 104
Turistične atrakcije

vetje je izključno v domeni obiskovalca, temelji pa na proizvodu. Pri tem
je vloga obiskovalca več kot očitna, zavedanje, da je potrebno zelo dob-
ro poznati obiskovalca, pa je korak bližje učinkovitosti in uspešnosti v
turizmu.

Kot je razvidno iz slike 3, vsako turistično doživetje turističnega pro-
izvoda (v našem primeru atrakcije) sproža določene učinke ali rezultate
teh doživetij, ki pa so pomemben dejavnik v razumevanju vedenja in pri-
čakovanj obiskovalca. Vsak dogodek (v našem primeru izkušnja turistič-
ne atrakcije) v posamezniku spodbudi različne odzive, ki so odvisni od
njegovih vrednot, prepričanj, preteklih izkušenj, motivov in pričakovanj.
Ta proces oblikuje njegovo zaznavo, mnenje in razlago doživetja. Vse to
spremljajo njegove fizične zaznave, občutki in mišljenje, ki potem spod-
budijo njegova specifična dejanja in vedenja. Na ta način prihaja do spre-
104 membe njegovih izkušenj, novih doživetij, drugačnih zaznav, kar je posle-
dica globljega razumevanja sebe in sveta, ter nastajanja novih pomenov in
odnosov, ki jih gradi na podlagi novih dogodkov in izkušenj.

Slika 3: Tok turistične izkušnje
Vir: avtorica.

V kolikor drži domneva Paga in Connellove (2006), da je turistična
izkušnja sestavljena iz ene tretjine turističnega proizvoda, ene tretjine tu-
ristične storitve in ene tretjine odnosov, ki nastajajo v turizmu, lahko vi-
dimo, kako pomemben delež v turistični izkušnji pravzaprav imajo odno-
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109