Page 108 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 108
Turistične atrakcije

– zdrav način življenja,
– skrb za zdravje – preventivno in proaktivno delovanje posamez-

nika,
– pustolovski turizem,
– ekoturizem,
– podaljšane sezone in obisk izven sezon,
– poglobljena vrednost doživetja.

Buhalis in Costa (2006) predvidevata, da bo turizem v prihodnje do-
živel največ sprememb zaradi novih trendov v vedenju turistov. Pričako-
vani novi proizvodi in atrakcije bodo terjali spremembe v strukturi orga-
nizacije in na operativnem področju zagotavljanja storitev. Učinkovito in
proaktivno prilagajanje spremembam v zunanjem okolju sistema atrak-
cije bo postalo še pomembnejše, kar bo vplivalo na proces načrtovanja,
108 upravljanja razvoja atrakcije in njenega trženja.

Globalni dejavniki bodo imeli v prihodnje zelo velik vpliv na nadalj-
nji razvoj atrakcij in s tem povezane vsebine. Gospodarski in politični de-
javniki bodo še naprej zelo vplivali na razvoj, saj so zelo povezani z druž-
benimi in okoljskimi spremembami. Tudi tehnološki dejavniki, ki že od
industrijske revolucije naprej predstavljajo za družbo pomembno gonilo
sprememb, bodo tudi v prihodnje oblikovali stanje sodobnega turizma. Z
razvojem tehnologije so podnebni, okoljski in geografski dejavniki ven-
darle predvidljivejši, saj je mogoče zanesljivejše spremljanje in razumevan-
je dogodkov na tem področju. Demografski dejavniki za razvoj turizma
predstavljajo ključne pogoje, ker brez človeka ni turizma. Socio-kulturni
dejavniki v sodobnem času pa so tudi kar hitro spreminjajoče se področ-
je, kar je posledica globalizacije, internacionalizacije in mobilnosti (Vo-
deb, 2014).
Spremembe so edina zanesljiva stalnost: spreminjajo se obiskovalec,
njegove zahteve, vedenje in pričakovanja, ostaja pa potreba po potovanju
ter iskanju drugačnosti in sprostitve. Turizem se bo tako še naprej razvijal
v smeri atrakcij, ki ponujajo doživetja in izkušnje, ne pa njihovo pasivno
obiskovanje in konzumacijo v materialnem smislu (stavbe, mesta, zaba-
viščni parki ipd.). Te napovedi veljajo izključno za zahodni svet in ne za
Latinsko Ameriko, Afriko, arabski svet in Azijo. Za sodobni čas in čas, ki
je pred nami, bo značilno poglobljeno zavedanje sebe in sveta zaradi laž-
jega dostopa do informacij in sofisticirane tehnologije. Število turističnih
potovanj se povečuje skupaj s številom zaposlenih v turizmu. Večji inte-
res ljudje izkazujejo za tuje kulture in spoznavanje tamkajšnjih lokalnih
razmer. V ospredje spet prihaja izobraževalna funkcija turističnega poto-
vanja, ko ne gre več za površen odnos, ampak za poglobljen, pristen odnos
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113