Page 115 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
Povzetek

Turistične atrakcije so od nekdaj veljale in še danes predstavljajo glavno
gonilno silo turizma ter turističnega razvoja, a hkrati, gledano s sistem-
skega vidika, tvorijo osnovno enoto turizma in turistične dejavnosti. Za-
radi atrakcije obiskovalci in turisti so – pridejo, obiščejo in doživijo atrak-
cijo, tako je ta osnovni motiv turističnega obiska in aktivnosti, kar kaže
na njen izjemen ekonomski pa tudi družbeni in okoljski pomen. Pri tem
ne gre pozabiti, da je sodobno turistično povpraševanje zelo heterogeno
in v svojih pričakovanjih visoko zahtevno, kar narekuje zahtevo po dovr-
šenosti, razvoju, inovacijah in nenehnem procesu nadgradnje kakovosti
turističnih atrakcij. Poleg tega je zadovoljstvo s kakovostjo turistične iz-
kušnje ob doživetju turistične atrakcije v neposredni povezavi z odnosom
lokalne skupnosti do obiskovalcev in turizma kot tudi s kakovostjo sode-
lovanja in sinergijskih učinkov ob medsebojnem delovanju akterjev v tu-
rizmu. Slednje je prav gotovo v domeni menedžmenta turistične atrakcije,
kompleksnost njegove naloge pa se odraža v konstantnem iskanju harmo-
nije med interesi in videnji različnih skupin ter posameznih akterjev tu-
rističnega razvoja. Turistični uspeh ali konkurenčnost v turizmu pogosto
povezujemo s sposobnostjo upravljanja turističnih atrakcij, ki od mene-
džmenta zahteva ne samo formalna znanja in spretnosti, pač pa čedalje
subtilnejši posluh pri uravnavanju in uglaševanju posameznih enot v sis-
temu atrakcij v razmerju med ponudbo in povpraševanjem. Vsled tega je
potrebno dodobra poznati temeljne prvine turističnih atrakcij, njihovih
značilnosti, še posebej pa razumeti razlike med viri in privlačnostmi kot
tudi sam proces valorizacije turističnih virov. V tej knjigi gre za sistema-
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120