Page 36 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 36
Turistične atrakcije
lablja našo neodločenost, odlašanje in negotovost. Informacija v kakršni-
koli obliki, ki prinaša zaupanje, varnost, zanesljivost in odgovarja na naša
vprašanja, je tista, ki nas »pelje« k dejanjem. To je informacija, ki potrju-
je naše pričakovanje v zvezi z atrakcijo, ki je skladna z našimi potrebami
in zahtevami, ter če ni predhodne lastne izkušnje s točno to atrakcijo, pri-
dejo v poštev druge podobne lastne izkušnje z drugimi podobnimi atrak-
cijami. V kolikor tudi tega ni, se opiramo na tuje izkušnje in priporočila
(TripAdvisor, blogi, forumi …). Pričakovati je, da več kot imamo potoval-
nih izkušenj, lažje je priti do odločitve in potovanja. Neodločnost lahko
pomeni pomanjkanje informacij, neodločni pa smo lahko tudi, če imamo
izjemno visoka pričakovanja in visoko stopnjo nezaupanja. Vse to lahko
upočasnjuje odločitev. Vloga zaznamovalca je torej tudi ta potreben po-
tisk v smeri odločitve.
36 Zaznamovalci pa tudi prispevajo k načrtovanju poti, saj je njihova vlo-
ga postreči z vsemi potrebnimi informacijami, ki nas bodo peljale do ci-
lja. Kaj vse potrebujemo za prihod na cilj, kakšna je pot, kaj potrebujemo
na tej poti, kakšne so varnostne razmere, razmere na cesti, mejnih preho-
dih, kakšne so vstopne zahteve (vizumi, potni listi, zavarovanja)? Ali je
potrebno cepljenje ali druge oblike zdravstvene priprave za obisk atrak-
cije? Kaj poleg obiska primarne atrakcije še lahko tam počnemo, kaj lah-
ko vidimo in doživimo na sami poti? Sodobni turistični potrošnik ima
na voljo omejen čas in znotraj tega razpolaga z določenimi sredstvi, ki
jih je pripravljen porabiti za točno to doživetje, potovanje, atrakcijo. Za
svoj denar si želi bogate, polne in celovite turistične izkušnje. Zanima ga,
kako si lahko organizira čas na poti do cilja in na samem cilju. Zaznamo-
valci ali informacije, ki služijo za načrtovanje poti, so dragocen in zanes-
ljiv spremljevalec na poti proti cilju, prispevajo pa tudi k celoviti potoval-
ni izkušnji. To so informacije, ki zapolnjujejo prostor na poti do cilja in
je njihova učinkovitost zelo pomembna, saj na poti do cilja v tistemu, ki
potuje, deluje proces pričakovanj. Na poti smo zato tudi velikokrat nego-
tovi, dvomljivi in nestrpni, ker ne vemo, ali smo se pravilno odločili. Po-
gosto potrebujemo dodatne informacije in pomembno je, da so nam te na
voljo. Imamo občutek, da smo se izgubili ali zgrešili pot in to seveda terja
iskanje, poizvedovanje, orientacijo v prostoru, prilagajanje, čakanje, veli-
kokrat tudi izgubo časa in denarja. Zaradi vsega tega je na poti človek zelo
ranljiv, saj je pot do cilja neznana (če gre za prvi obisk) in poleg tega priha-
ja iz vsakdanjega okolja, kjer je obremenjen s stresom, z delom, vsakdanjo
rutino in obveznostmi. Zanj proces sproščanja in popuščanja napetosti še
ni dosežen, ker ni prispel do cilja. On sicer potuje k znanemu cilju (infor-
macije o njem že ima, podobo v svojih očeh si je oblikoval z informacijami
lablja našo neodločenost, odlašanje in negotovost. Informacija v kakršni-
koli obliki, ki prinaša zaupanje, varnost, zanesljivost in odgovarja na naša
vprašanja, je tista, ki nas »pelje« k dejanjem. To je informacija, ki potrju-
je naše pričakovanje v zvezi z atrakcijo, ki je skladna z našimi potrebami
in zahtevami, ter če ni predhodne lastne izkušnje s točno to atrakcijo, pri-
dejo v poštev druge podobne lastne izkušnje z drugimi podobnimi atrak-
cijami. V kolikor tudi tega ni, se opiramo na tuje izkušnje in priporočila
(TripAdvisor, blogi, forumi …). Pričakovati je, da več kot imamo potoval-
nih izkušenj, lažje je priti do odločitve in potovanja. Neodločnost lahko
pomeni pomanjkanje informacij, neodločni pa smo lahko tudi, če imamo
izjemno visoka pričakovanja in visoko stopnjo nezaupanja. Vse to lahko
upočasnjuje odločitev. Vloga zaznamovalca je torej tudi ta potreben po-
tisk v smeri odločitve.
36 Zaznamovalci pa tudi prispevajo k načrtovanju poti, saj je njihova vlo-
ga postreči z vsemi potrebnimi informacijami, ki nas bodo peljale do ci-
lja. Kaj vse potrebujemo za prihod na cilj, kakšna je pot, kaj potrebujemo
na tej poti, kakšne so varnostne razmere, razmere na cesti, mejnih preho-
dih, kakšne so vstopne zahteve (vizumi, potni listi, zavarovanja)? Ali je
potrebno cepljenje ali druge oblike zdravstvene priprave za obisk atrak-
cije? Kaj poleg obiska primarne atrakcije še lahko tam počnemo, kaj lah-
ko vidimo in doživimo na sami poti? Sodobni turistični potrošnik ima
na voljo omejen čas in znotraj tega razpolaga z določenimi sredstvi, ki
jih je pripravljen porabiti za točno to doživetje, potovanje, atrakcijo. Za
svoj denar si želi bogate, polne in celovite turistične izkušnje. Zanima ga,
kako si lahko organizira čas na poti do cilja in na samem cilju. Zaznamo-
valci ali informacije, ki služijo za načrtovanje poti, so dragocen in zanes-
ljiv spremljevalec na poti proti cilju, prispevajo pa tudi k celoviti potoval-
ni izkušnji. To so informacije, ki zapolnjujejo prostor na poti do cilja in
je njihova učinkovitost zelo pomembna, saj na poti do cilja v tistemu, ki
potuje, deluje proces pričakovanj. Na poti smo zato tudi velikokrat nego-
tovi, dvomljivi in nestrpni, ker ne vemo, ali smo se pravilno odločili. Po-
gosto potrebujemo dodatne informacije in pomembno je, da so nam te na
voljo. Imamo občutek, da smo se izgubili ali zgrešili pot in to seveda terja
iskanje, poizvedovanje, orientacijo v prostoru, prilagajanje, čakanje, veli-
kokrat tudi izgubo časa in denarja. Zaradi vsega tega je na poti človek zelo
ranljiv, saj je pot do cilja neznana (če gre za prvi obisk) in poleg tega priha-
ja iz vsakdanjega okolja, kjer je obremenjen s stresom, z delom, vsakdanjo
rutino in obveznostmi. Zanj proces sproščanja in popuščanja napetosti še
ni dosežen, ker ni prispel do cilja. On sicer potuje k znanemu cilju (infor-
macije o njem že ima, podobo v svojih očeh si je oblikoval z informacijami