Page 39 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 39
Sistem turistične atrakcije 39
Nenazadnje zaznamovalci kot informacije o atrakciji dajo smisel poto-
vanju, ga naredijo pomembnega, ga opredeljujejo, označujejo v primerja-
vi z drugimi. V različnih življenjskih obdobjih ali situacijah lahko obisku
neke atrakcije pripišemo ključen pomen za našo osebnostno rast, pre-
lomnico v življenju, spoznavanje sebe, skratka samorazvoj. Včasih je ta
vez z atrakcijo tako čustveno intenzivna, da nam lahko njena fotografija
ali kakšen drug predmet, povezan z njo, predstavlja nekakšen »amulet«.
V avtu imamo glasbo, ki nas je spremljala na tem potovanju in ob njenem
poslušanju obudimo občutke, misli, razpoloženja in stanje zavesti, ki nam
povrnejo energijo, ko se stežka prebijamo skozi vsakdan.
Richards (2002) ugotavlja, da obstaja pomembna povezava med mo-
tivacijo, zaznamovalcem in obiskanostjo atrakcij. V svoji študiji namreč
preučuje, kako delujejo povezave v sistemu atrakcij, tako, da preizkuša de-
lovanje Leiperjevega sistema atrakcij v sodobnem postmodernem turistič-
nem povpraševanju. Meni namreč, da je potreben vsaj en zaznamovalec
pred obiskom atrakcije ali odhodom na destinacijo, da bi spodbudil obisk
primarnega jedra. Turist je tako motiviran za obisk na podlagi informa-
cije, ki jo pridobi pred odhodom, ta informacija pa se ujema z njegovimi
potrebami in zahtevami. Na poti so zaznamovalci, ki lahko prispevajo k
odločitvi za obisk drugih atrakcij ali pa »označujejo« pot in vzdržujejo
motivacijo turista, signalizirajo, da je na pravi poti. S tem pomagajo obli-
kovati njegova pričakovanja o jedru oz. njegovih lastnostih. Ob njih se
turist počuti varno, saj ugotavlja, da je pot do njegovega (izbranega) cilja
prava, prav tako pa ga zaznamovalci na poti dodatno informirajo in po-
tešijo njegovo pričakovanje z novimi ter njemu koristnimi informacija-
mi. Ves ta čas namreč v glavi turista poteka proces oblikovanja podobe o
atrakciji ali destinaciji in zaznamovalci na poti (v tranzitni ali prehodni
coni) imajo odločilen vpliv na to podobo kakor tudi na celovito turistič-
no izkušnjo.
Richards (2002) ugotavlja, da je na osnovi Leiperjevega sistema turi-
stičnih atrakcij, kjer so turisti potisnjeni proti atrakcijam na podlagi svoje
motivacije, pričakovati močno povezavo med motivacijo, obiskano atrak-
cijo in uporabljenim zaznamovalcem. Uporaba zaznamovalca je po njego-
vem v tesni povezavi s potrebami turistov in z njihovo motivacijo. Večja
kot je motivacija za določene vsebine, večja je verjetnost uporabe zazna-
movalca pred odhodom. Informacija, ki jo posreduje zaznamovalec, delu-
je na potrebe turista tako, da oblikuje pozitivno motivacijo za obisk. Os-
tali dejavniki, kot so razpoložljiva sredstva in čas za obisk ali potovanje,
bodo prav tako imeli vpliv na odločitev turista. Predvideva se, da turi-
sti, ki potujejo v bolj oddaljen kraj ali obiskujejo bolj oddaljeno turistič-
Nenazadnje zaznamovalci kot informacije o atrakciji dajo smisel poto-
vanju, ga naredijo pomembnega, ga opredeljujejo, označujejo v primerja-
vi z drugimi. V različnih življenjskih obdobjih ali situacijah lahko obisku
neke atrakcije pripišemo ključen pomen za našo osebnostno rast, pre-
lomnico v življenju, spoznavanje sebe, skratka samorazvoj. Včasih je ta
vez z atrakcijo tako čustveno intenzivna, da nam lahko njena fotografija
ali kakšen drug predmet, povezan z njo, predstavlja nekakšen »amulet«.
V avtu imamo glasbo, ki nas je spremljala na tem potovanju in ob njenem
poslušanju obudimo občutke, misli, razpoloženja in stanje zavesti, ki nam
povrnejo energijo, ko se stežka prebijamo skozi vsakdan.
Richards (2002) ugotavlja, da obstaja pomembna povezava med mo-
tivacijo, zaznamovalcem in obiskanostjo atrakcij. V svoji študiji namreč
preučuje, kako delujejo povezave v sistemu atrakcij, tako, da preizkuša de-
lovanje Leiperjevega sistema atrakcij v sodobnem postmodernem turistič-
nem povpraševanju. Meni namreč, da je potreben vsaj en zaznamovalec
pred obiskom atrakcije ali odhodom na destinacijo, da bi spodbudil obisk
primarnega jedra. Turist je tako motiviran za obisk na podlagi informa-
cije, ki jo pridobi pred odhodom, ta informacija pa se ujema z njegovimi
potrebami in zahtevami. Na poti so zaznamovalci, ki lahko prispevajo k
odločitvi za obisk drugih atrakcij ali pa »označujejo« pot in vzdržujejo
motivacijo turista, signalizirajo, da je na pravi poti. S tem pomagajo obli-
kovati njegova pričakovanja o jedru oz. njegovih lastnostih. Ob njih se
turist počuti varno, saj ugotavlja, da je pot do njegovega (izbranega) cilja
prava, prav tako pa ga zaznamovalci na poti dodatno informirajo in po-
tešijo njegovo pričakovanje z novimi ter njemu koristnimi informacija-
mi. Ves ta čas namreč v glavi turista poteka proces oblikovanja podobe o
atrakciji ali destinaciji in zaznamovalci na poti (v tranzitni ali prehodni
coni) imajo odločilen vpliv na to podobo kakor tudi na celovito turistič-
no izkušnjo.
Richards (2002) ugotavlja, da je na osnovi Leiperjevega sistema turi-
stičnih atrakcij, kjer so turisti potisnjeni proti atrakcijam na podlagi svoje
motivacije, pričakovati močno povezavo med motivacijo, obiskano atrak-
cijo in uporabljenim zaznamovalcem. Uporaba zaznamovalca je po njego-
vem v tesni povezavi s potrebami turistov in z njihovo motivacijo. Večja
kot je motivacija za določene vsebine, večja je verjetnost uporabe zazna-
movalca pred odhodom. Informacija, ki jo posreduje zaznamovalec, delu-
je na potrebe turista tako, da oblikuje pozitivno motivacijo za obisk. Os-
tali dejavniki, kot so razpoložljiva sredstva in čas za obisk ali potovanje,
bodo prav tako imeli vpliv na odločitev turista. Predvideva se, da turi-
sti, ki potujejo v bolj oddaljen kraj ali obiskujejo bolj oddaljeno turistič-