Page 38 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 38
Turistične atrakcije
je. Poleg vse strokovnosti in znanja so potrebne tudi pristnost, vztrajnost
in doslednost, saj so to značilnosti kvalitete in vrednosti, ki turistom ve-
liko pomenijo.
Zaznamovalci tudi omogočajo oblikovanje podobe atrakcije (pred obi-
skom). Neverjetno je, kako vse te informacije ustvarjajo pomembne drob-
ce v mozaiku podobe atrakcije (ali destinacije) in nenazadnje celovite tu-
ristične izkušnje z atrakcijo. Kot bi vsaka od njih pripomogla, da podobo
atrakcije uzremo celostno in večdimenzionalno, z vsemi čutili. Na tak na-
čin ji bolj zaupamo, smo pomirjeni, saj nam informacije ponujajo mož-
nost graditve celovitega doživetja. Z zaupanja vrednimi informacijami o
atrakciji potrdimo pravilnost »svoje« oblikovane podobe in jo gledamo
z občudovanjem, preseneča nas lahko samo v pozitivnem smislu, ker je
tisto, kar o njej še nismo odkrili, zanimivost in dražljaj, ki bo krepil naš
38 interes in željo, da jo ponovno obiščemo. Kadar samo govorimo o tej iz-
kušnji atrakcije, ki nas je navdušila, so v nas prebujeni občutki sreče in za-
dovoljstva, ki v našem telesu in možganih izzovejo zelo podobna stanja
kot takrat, ko smo tam dejansko bili. Zato je naše posredovanje informa-
cij drugim osebam ali širjenje dobrega glasu o atrakciji pozitivno tudi za
nas, ker podoživljamo lepe občutke in se obujajo občutki zadovoljstva, ki
smo jih čutili takrat, ko smo bili dejansko tam tudi sami.
Zaznamovalci imajo tako pomembno vlogo, saj omogočajo nabiran-
je novih in ohranjanje preteklih podob o atrakciji. Vedno znova se polni
»baza podatkov« naših informacij o atrakciji, ali skozi lastno izkušnjo in
doživeto atrakcijo iz prve roke ali/in z dodatnimi novimi informacijami o
njej. Ne smemo pozabiti, da je tudi atrakcija v nenehni dinamiki in nikoli
ni ista, saj se spreminjajo okoliščine, ljudje, ki jo upravljajo, okolje, v kate-
rem se nahaja. Nenazadnje se spreminjamo tudi sami in naše doživljanje
atrakcije. Ne vidimo več enako, ne zanimajo nas enake zadeve, ne navdu-
šujemo se nad enakimi detajli, kuristi smo naveličani in izkušenejši, naš
prag zahtevnosti se vseskozi spreminja. Zanima nas, kaj se dogaja na mes-
tu, kjer se nahaj atrakcija, tudi, ko nas ni tam, zanima nas, kako se zanjo
skrbi, kako se razvija, kakšne novosti ponuja. Ne smemo pozabiti, koliko
čustev smo nabrali z izkušnjo(-ami) o atrakciji in kako se je slednja lahko
vtisnila globoko v naše življenje, saj se nam je morda prav tam zgodilo ne-
kaj zelo pomembnega (srečali smo življenjskega partnerja, shodil ali spre-
govoril je naš otrok, prišli smo do prelomne odločitve v življenju ali po-
dobno). Atrakcija ali njeno jedro ima lahko za nas izjemen čustveni naboj
ravno zaradi posebnih dogodkov, ki so nas tam ali ob njej zaznamovali in
ki se jih bomo še dolgo spominjali. To so vrednote, ki smo jih sposobni
dolgo negovati, se k njim vračati in jih častiti.
je. Poleg vse strokovnosti in znanja so potrebne tudi pristnost, vztrajnost
in doslednost, saj so to značilnosti kvalitete in vrednosti, ki turistom ve-
liko pomenijo.
Zaznamovalci tudi omogočajo oblikovanje podobe atrakcije (pred obi-
skom). Neverjetno je, kako vse te informacije ustvarjajo pomembne drob-
ce v mozaiku podobe atrakcije (ali destinacije) in nenazadnje celovite tu-
ristične izkušnje z atrakcijo. Kot bi vsaka od njih pripomogla, da podobo
atrakcije uzremo celostno in večdimenzionalno, z vsemi čutili. Na tak na-
čin ji bolj zaupamo, smo pomirjeni, saj nam informacije ponujajo mož-
nost graditve celovitega doživetja. Z zaupanja vrednimi informacijami o
atrakciji potrdimo pravilnost »svoje« oblikovane podobe in jo gledamo
z občudovanjem, preseneča nas lahko samo v pozitivnem smislu, ker je
tisto, kar o njej še nismo odkrili, zanimivost in dražljaj, ki bo krepil naš
38 interes in željo, da jo ponovno obiščemo. Kadar samo govorimo o tej iz-
kušnji atrakcije, ki nas je navdušila, so v nas prebujeni občutki sreče in za-
dovoljstva, ki v našem telesu in možganih izzovejo zelo podobna stanja
kot takrat, ko smo tam dejansko bili. Zato je naše posredovanje informa-
cij drugim osebam ali širjenje dobrega glasu o atrakciji pozitivno tudi za
nas, ker podoživljamo lepe občutke in se obujajo občutki zadovoljstva, ki
smo jih čutili takrat, ko smo bili dejansko tam tudi sami.
Zaznamovalci imajo tako pomembno vlogo, saj omogočajo nabiran-
je novih in ohranjanje preteklih podob o atrakciji. Vedno znova se polni
»baza podatkov« naših informacij o atrakciji, ali skozi lastno izkušnjo in
doživeto atrakcijo iz prve roke ali/in z dodatnimi novimi informacijami o
njej. Ne smemo pozabiti, da je tudi atrakcija v nenehni dinamiki in nikoli
ni ista, saj se spreminjajo okoliščine, ljudje, ki jo upravljajo, okolje, v kate-
rem se nahaja. Nenazadnje se spreminjamo tudi sami in naše doživljanje
atrakcije. Ne vidimo več enako, ne zanimajo nas enake zadeve, ne navdu-
šujemo se nad enakimi detajli, kuristi smo naveličani in izkušenejši, naš
prag zahtevnosti se vseskozi spreminja. Zanima nas, kaj se dogaja na mes-
tu, kjer se nahaj atrakcija, tudi, ko nas ni tam, zanima nas, kako se zanjo
skrbi, kako se razvija, kakšne novosti ponuja. Ne smemo pozabiti, koliko
čustev smo nabrali z izkušnjo(-ami) o atrakciji in kako se je slednja lahko
vtisnila globoko v naše življenje, saj se nam je morda prav tam zgodilo ne-
kaj zelo pomembnega (srečali smo življenjskega partnerja, shodil ali spre-
govoril je naš otrok, prišli smo do prelomne odločitve v življenju ali po-
dobno). Atrakcija ali njeno jedro ima lahko za nas izjemen čustveni naboj
ravno zaradi posebnih dogodkov, ki so nas tam ali ob njej zaznamovali in
ki se jih bomo še dolgo spominjali. To so vrednote, ki smo jih sposobni
dolgo negovati, se k njim vračati in jih častiti.