Page 37 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
Sistem turistične atrakcije 37
pred samim odhodom), toda informacije na sami poti do cilja so tiste, ki
mu vlivajo pogum, da nadaljuje do cilja, da je na pravi poti in ko bo tam,
se bo lahko končno prepustil sproščanju in užitku. Informacije na poti k
cilju, torej v tranzitni ali prehodni coni, so za celovito turistično izkušnjo
zelo pomembne, saj popotnika varujejo pred neznanim, podpirajo njego-
vo raziskovanje in prihod do cilja, vlivajo pogum, da je na pravi poti in bo
do realizacije svojega motiva prispel varno. Ni odveč poudariti pomena
zanesljivosti teh informacij, njihovo pogostost, kakovost in vsebino, saj je
na poti turist najbolj »nezaščiten«, ker ni ne doma (v varnem okolju, ki
ga pozna) ne na cilju svojega potovanja kamor je bil namenjen in ga pozna
na podlagi doslej zbranih informacij in podobe, ki si jo je ustvaril. Je ne-
kako na prepihu med dvema varnima območjema, ki jima nekako zaupa
in se jima lahko preda z gotovostjo. V trenutku, ko pa turist doseže svoj
cilj (destinacijo ali atrakcijo), je občutek, ki ga ima, kot občutek ob rešit-
vi uganke, kot sprostitev po naporni poti, ko spusti kovčke na tla varne-
ga, znanega ali predvidenega območja, prostora, kjer je za vse poskrbljeno,
kjer ga dočakajo nasmejan in prijazen obraz, pozdrav in iskrena dobrodo-
šlica. Že v naslednjem trenutku je tako revitaliziran, spočit in pripravljen
na raziskovanje in odkrivanje – novo turistično izkušnjo.
Zaznamovalci imajo tudi pomembno vlogo na samem kraju (destina-
ciji ali atrakciji), in sicer prispevajo k izbiri aktivnosti v povezavi z atrakci-
jo. Torej, če je primarna atrakcija znameniti Louvre v Parizu, je vse skon-
centrirano okrog njega. Vse svoje aktivnosti in bivanje načrtujemo okrog
te primarne atrakcije. Zanima nas, kaj vse ponujajo v bližini, kje so dob-
re restavracije, bistroji, hotelska soba ali stanovanje, ki ga bomo vzeli v na-
jem, kaj lahko počnemo v prostem času, kam lahko gremo na sprehod,
kje so vstopna in izstopna mesta v javnem prevozu. Zanima nas lahko, če
je v bližini gledališče, kamor se lahko odpravimo na priljubljeno ali novo
predstavo, zanima nas, kakšna je soseska, v kateri bomo začasno (turistič-
no) bivali, saj želimo zjutraj na tek ob Seni, nato pa po sveže pecivo ali sla-
ščice, da se posladkamo ob jutranji kavi.
Zaznamovalci pa imajo prav tako pomembno vlogo, ker pomagajo pri
identifikaciji cilja (jedra) z množico simbolov in znakov, ki nas peljejo k
jedru, oznanjajo njegovo bližino ali prisotnost v prostoru. Ob njih se po-
čutimo varne, vedno znova nas prepričajo, da je bila naša izbira pravilna,
da smo se dobro odločili. Vsaka dodatna informacija ki potrjuje in poma-
ga pri identifikaciji jedra, je dodaten znak, dodaten impulz za našo do-
mišljijo, pričakovanje in podobo, ki si jo o atrakciji (ali destinaciji) gradi-
mo. Ni odveč pripomniti, kako zelo sta pomembna vsa skrb in znanje o
blagovnih znamkah, promociji, marketingu in dizajnu podobe atrakci-
pred samim odhodom), toda informacije na sami poti do cilja so tiste, ki
mu vlivajo pogum, da nadaljuje do cilja, da je na pravi poti in ko bo tam,
se bo lahko končno prepustil sproščanju in užitku. Informacije na poti k
cilju, torej v tranzitni ali prehodni coni, so za celovito turistično izkušnjo
zelo pomembne, saj popotnika varujejo pred neznanim, podpirajo njego-
vo raziskovanje in prihod do cilja, vlivajo pogum, da je na pravi poti in bo
do realizacije svojega motiva prispel varno. Ni odveč poudariti pomena
zanesljivosti teh informacij, njihovo pogostost, kakovost in vsebino, saj je
na poti turist najbolj »nezaščiten«, ker ni ne doma (v varnem okolju, ki
ga pozna) ne na cilju svojega potovanja kamor je bil namenjen in ga pozna
na podlagi doslej zbranih informacij in podobe, ki si jo je ustvaril. Je ne-
kako na prepihu med dvema varnima območjema, ki jima nekako zaupa
in se jima lahko preda z gotovostjo. V trenutku, ko pa turist doseže svoj
cilj (destinacijo ali atrakcijo), je občutek, ki ga ima, kot občutek ob rešit-
vi uganke, kot sprostitev po naporni poti, ko spusti kovčke na tla varne-
ga, znanega ali predvidenega območja, prostora, kjer je za vse poskrbljeno,
kjer ga dočakajo nasmejan in prijazen obraz, pozdrav in iskrena dobrodo-
šlica. Že v naslednjem trenutku je tako revitaliziran, spočit in pripravljen
na raziskovanje in odkrivanje – novo turistično izkušnjo.
Zaznamovalci imajo tudi pomembno vlogo na samem kraju (destina-
ciji ali atrakciji), in sicer prispevajo k izbiri aktivnosti v povezavi z atrakci-
jo. Torej, če je primarna atrakcija znameniti Louvre v Parizu, je vse skon-
centrirano okrog njega. Vse svoje aktivnosti in bivanje načrtujemo okrog
te primarne atrakcije. Zanima nas, kaj vse ponujajo v bližini, kje so dob-
re restavracije, bistroji, hotelska soba ali stanovanje, ki ga bomo vzeli v na-
jem, kaj lahko počnemo v prostem času, kam lahko gremo na sprehod,
kje so vstopna in izstopna mesta v javnem prevozu. Zanima nas lahko, če
je v bližini gledališče, kamor se lahko odpravimo na priljubljeno ali novo
predstavo, zanima nas, kakšna je soseska, v kateri bomo začasno (turistič-
no) bivali, saj želimo zjutraj na tek ob Seni, nato pa po sveže pecivo ali sla-
ščice, da se posladkamo ob jutranji kavi.
Zaznamovalci pa imajo prav tako pomembno vlogo, ker pomagajo pri
identifikaciji cilja (jedra) z množico simbolov in znakov, ki nas peljejo k
jedru, oznanjajo njegovo bližino ali prisotnost v prostoru. Ob njih se po-
čutimo varne, vedno znova nas prepričajo, da je bila naša izbira pravilna,
da smo se dobro odločili. Vsaka dodatna informacija ki potrjuje in poma-
ga pri identifikaciji jedra, je dodaten znak, dodaten impulz za našo do-
mišljijo, pričakovanje in podobo, ki si jo o atrakciji (ali destinaciji) gradi-
mo. Ni odveč pripomniti, kako zelo sta pomembna vsa skrb in znanje o
blagovnih znamkah, promociji, marketingu in dizajnu podobe atrakci-