Page 23 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Ocena lastne kompetentnosti
za didaktično rabo IKT z vidika
visokošolskih učiteljev in sodelavcev
ter študentov
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
tina.stemberger@pef.upr.si
V okviru projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedago-
ških študijskih programih smo na Univerzi na Primorskem opravili tudi ana-
lizo stanja o znanjih, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT, ki je
služila kot izhodišče za nadaljnje delo na projektu. Na Univerzi na Primorskem
izvajata pedagoške študijske programe dve fakulteti, in sicer Pedagoška fa-
kulteta ter Fakulteta za humanistične študije. V raziskavo smo tako vključi-
li visokošolske učitelje in sodelavce, ki poučujejo na pedagoških študijskih
programih, ter študente teh programov.
Cilji raziskave
V okviru analize stanja o znanjih, kompetencah in veščinah didaktične upo-
rabe IKT smo opravili empirično neeksperimentalno pregledno raziskavo, v
okviru katere smo želeli ugotoviti:
1. katera IKT-tehnologija (in kako pogosto) je uporabljena pri poučevanju
v pedagoških študijskih programih UP ter
2. kako visokošolski učitelji in sodelavci, ki poučujejo na pedagoških štu-
dijskih programih UP, ter (ii) študentje pedagoških študijskih progra-
mov UP samoocenjujejo svoje znanje, kompetence in veščine didaktič-
ne uporabe IKT.
Zbiranje podatkov
Podatki za raziskavo so bili zbrani z dvema vprašalnikoma: (i) vprašalnikom za
visokošolske učitelje in sodelavce na pedagoških študijskih programih in (ii)
vprašalnikom za študente pedagoških študijskih programov. Zbiranje podat-
kov je potekalo preko spletne aplikacije 1ka, od oktobra do decembra 2017.
Vprašalnik za visokošolske učitelje in sodelavce je vseboval 7 zaprtih vpra-
šanj o objektivnih dejstvih ter 51 vprašanj, ki so se nanašala na rabo IKT. Med
21
za didaktično rabo IKT z vidika
visokošolskih učiteljev in sodelavcev
ter študentov
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
tina.stemberger@pef.upr.si
V okviru projekta Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v pedago-
ških študijskih programih smo na Univerzi na Primorskem opravili tudi ana-
lizo stanja o znanjih, kompetencah in veščinah didaktične uporabe IKT, ki je
služila kot izhodišče za nadaljnje delo na projektu. Na Univerzi na Primorskem
izvajata pedagoške študijske programe dve fakulteti, in sicer Pedagoška fa-
kulteta ter Fakulteta za humanistične študije. V raziskavo smo tako vključi-
li visokošolske učitelje in sodelavce, ki poučujejo na pedagoških študijskih
programih, ter študente teh programov.
Cilji raziskave
V okviru analize stanja o znanjih, kompetencah in veščinah didaktične upo-
rabe IKT smo opravili empirično neeksperimentalno pregledno raziskavo, v
okviru katere smo želeli ugotoviti:
1. katera IKT-tehnologija (in kako pogosto) je uporabljena pri poučevanju
v pedagoških študijskih programih UP ter
2. kako visokošolski učitelji in sodelavci, ki poučujejo na pedagoških štu-
dijskih programih UP, ter (ii) študentje pedagoških študijskih progra-
mov UP samoocenjujejo svoje znanje, kompetence in veščine didaktič-
ne uporabe IKT.
Zbiranje podatkov
Podatki za raziskavo so bili zbrani z dvema vprašalnikoma: (i) vprašalnikom za
visokošolske učitelje in sodelavce na pedagoških študijskih programih in (ii)
vprašalnikom za študente pedagoških študijskih programov. Zbiranje podat-
kov je potekalo preko spletne aplikacije 1ka, od oktobra do decembra 2017.
Vprašalnik za visokošolske učitelje in sodelavce je vseboval 7 zaprtih vpra-
šanj o objektivnih dejstvih ter 51 vprašanj, ki so se nanašala na rabo IKT. Med
21