Page 27 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 27
Ocena lastne kompetentnosti za didaktično rabo IKT

poznajo, a večinoma ne uporabljajo videokonferenčnih programov, interak-
tivne table, orodja za pripravo multimedijskih gradiv. Rezultati pa kažejo tudi,
da večina vprašanih študentov ne pozna programskih orodij za poučevanje
posameznih predmetov, digitalnih didaktičnih iger in programov za spodbu-
janje različnih vrst mišljenja, spletnih platform za oblikovanje predstavitev,
programov za simulacije in modeliranje ter IKT-aplikacij za sodelovalno uče-
nje in interakcijo v večji skupini učencev.

So pa nekatera področja študentje ocenili više kot učitelji, ta so: 1.1 Raz-
mislek o uvajanju in preoblikovanju poučevanja za IKT (M = 2,96, s = 0,38), 1.5
IKT za aktivno sodelovanje učencev (M = 2,78, s = 0,64) in 1.7 Kompetence uči-
teljev za rabo IKT za formativno/sumativno vrednotenje znanja (M = 2,50, s =
0,45). Ti rezultati nakazujejo, da so študentje odprti za možnosti, ki jih prina-
ša raba IKT, saj kažejo pripravljenost za drugačne oblike dela. Nedvomno pa v
splošnem rezultati kažejo, da je potrebno v začetnem izobraževanju učiteljev
dobro poskrbeti za izgrajevanje digitalnih kompetenc študentov – bodočih
učiteljev.

Tako kot tudi že visokošolski učitelji in sodelavci, se večina študentov stri-
nja, da bi za učinkovito rabo IKT pri učenju in poučevanju potrebovali doda-
tna usposabljanja.

25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32