Page 26 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 26
a Štemberger
Preglednica 2 Osnovna opisna statistika področij za študente
Področje () () () () () () ()
, , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , , ,
. , , , , , ,
. , , , , –, ,
, , , , –, ,
, , , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) minimalna vrednost, (3) maksimalna vrednost, (4)
aritmetična sredina, (5) standardni odklon, (6) koeficient asimetričnosti, (7) koeficient splošče-
nosti.
Rezultati kažejo tudi, da učitelji izražajo potrebo po dodatnem usposablja-
nju na področju didaktične rabe IKT.
Analiza rezultatov za študente
Pri študentih je v primerjavi z visokošolskimi učitelji zaznati nižjo naklonje-
nost rabi IKT. Zlasti je nizko ocenjeno področje 1.6 Sposobnost za delo v digi-
talno opremljeni učilnici (M = 2,07, s = 0,71). Nižje so ocenjena tudi področja
1 Digitalna kompetenca (M = 2, 59, s = 0,53), 1.2 Stališča do poučevanja z rabo
IKT (M = 2,74, s = 0,50), 1.4 IKT za personalizirano učenje (M = 2,76, s = 0,67), 1.8
Spodbujanje metakognicije s pomočjo IKT (M = 2,64, s = 0,61) pa tudi področje
2 Uporaba in izdelava digitalnih vsebin (M = 2,46, s = 0,62). Kar velika razlika pa
se pokaže tudi na področju 1.3 Načrtovanje in izvajanje aktivnosti, ki spodbuja
aktivno sodelovanje učencev ob podpori IKT (Mvis = 3,30, Mštu = 2,82), kar pa je
verjetno tudi posledica manjše izkušenosti na tem področju. Prav tako sku-
pni rezultat kategorije 3 Poznavanje in pogostost rabe računalniških orodij za
namene učenja in poučevanja (M = 2,62, s = 0,61) kaže na slabše poznavanje in
rabo teh orodij med študenti (v primerjavi z visokošolskimi učitelji). Nekoliko
podrobnejša analiza kaže, da študentje poznajo in pretežno na osnovnem ni-
voju uporabljajo družabna omrežja, programe za komuniciranje, elektronske
vire za oblikovanje priprav, na osnovnem nivoju znajo oblikovati preglednice,
uporabljati avdio- in videoopremo ter e-okolje. Večina jih ocenjuje, da zna-
jo urejevalnike besedil uporabljati na naprednem nivoju. Poročajo tudi, da
24
Preglednica 2 Osnovna opisna statistika področij za študente
Področje () () () () () () ()
, , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , –, ,
. , , , , , ,
. , , , , , ,
. , , , , –, ,
, , , , –, ,
, , , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) numerus, (2) minimalna vrednost, (3) maksimalna vrednost, (4)
aritmetična sredina, (5) standardni odklon, (6) koeficient asimetričnosti, (7) koeficient splošče-
nosti.
Rezultati kažejo tudi, da učitelji izražajo potrebo po dodatnem usposablja-
nju na področju didaktične rabe IKT.
Analiza rezultatov za študente
Pri študentih je v primerjavi z visokošolskimi učitelji zaznati nižjo naklonje-
nost rabi IKT. Zlasti je nizko ocenjeno področje 1.6 Sposobnost za delo v digi-
talno opremljeni učilnici (M = 2,07, s = 0,71). Nižje so ocenjena tudi področja
1 Digitalna kompetenca (M = 2, 59, s = 0,53), 1.2 Stališča do poučevanja z rabo
IKT (M = 2,74, s = 0,50), 1.4 IKT za personalizirano učenje (M = 2,76, s = 0,67), 1.8
Spodbujanje metakognicije s pomočjo IKT (M = 2,64, s = 0,61) pa tudi področje
2 Uporaba in izdelava digitalnih vsebin (M = 2,46, s = 0,62). Kar velika razlika pa
se pokaže tudi na področju 1.3 Načrtovanje in izvajanje aktivnosti, ki spodbuja
aktivno sodelovanje učencev ob podpori IKT (Mvis = 3,30, Mštu = 2,82), kar pa je
verjetno tudi posledica manjše izkušenosti na tem področju. Prav tako sku-
pni rezultat kategorije 3 Poznavanje in pogostost rabe računalniških orodij za
namene učenja in poučevanja (M = 2,62, s = 0,61) kaže na slabše poznavanje in
rabo teh orodij med študenti (v primerjavi z visokošolskimi učitelji). Nekoliko
podrobnejša analiza kaže, da študentje poznajo in pretežno na osnovnem ni-
voju uporabljajo družabna omrežja, programe za komuniciranje, elektronske
vire za oblikovanje priprav, na osnovnem nivoju znajo oblikovati preglednice,
uporabljati avdio- in videoopremo ter e-okolje. Večina jih ocenjuje, da zna-
jo urejevalnike besedil uporabljati na naprednem nivoju. Poročajo tudi, da
24