Page 33 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 33
Kurikularna in didaktična načela

Tina Štemberger
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
tina.stemberger@pef.upr.si

Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si

Bela knjiga (2011) opredeljuje, da je dosežena splošna raven znanja v nekem
okolju tesno povezana tudi s stopnjo uveljavitve informacijske družbe, v ka-
teri ustvarjanje, razširjanje, uporaba, integriranje in obdelava digitaliziranih
informacij predstavljajo pomembno ekonomsko, politično in kulturno dejav-
nost. Potrebno je sprotno spoznavanje IKT-možnosti ter krepitev sposobnosti
ustvarjalne uporabe.

Kurikularna Načela
Kurikulum za vrtce (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) je nacionalni doku-
ment, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcih. Namenjen je vsem
strokovnim delavcem v vrtcu in ob rabi strokovne literature ter priročnikov za
vzgojitelje omogoča strokovno načrtovanje in kakovostno predšolsko vzgo-
jo v vrtcu. V njem so zapisana številna načela njegovega uresničevanja, pri
čemer v nadaljevanju na kratko označimo le tista in v tistih delih, kjer vidimo
možnosti njihovega uresničevanja preko osmišljene rabe IKT.

1. Načelo demokratičnosti in pluralizma (npr.: različne metode in načini de-
la z otroki, pester izbor vsebin in dejavnosti, fleksibilnost prostorske in
časovne organizacije življenja in dela v vrtcu).

2. Načelo odprtosti kurikula, avtonomnosti ter strokovne odgovornosti vrt-
ca in strokovnih delavcev v vrtcu (odprtost za uveljavljanje različnih po-
sebnosti okolja, otrok in staršev, uveljavljanje avtonomnosti vrtca ter
vzgojiteljev in drugih strokovnih delavcev v vrtcu, prilagajanje različ-
nim spremembam, pestra ponudba vsebin, dejavnosti in metod, omo-
gočanje dopolnitev z dejavnostmi, vsebinami in metodami po lastni
presoji, a hkrati skladno s Kurikulom).

3. Načelo enakih možnosti in upoštevanja različnosti med otroki ter načelo
multikulturalizma (omogočanje enakovrednih pogojev za optimalni ra-
zvoj vsakega otroka, upoštevanje značilnosti otrokove starosti ter indi-

31
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38