Page 29 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 29
Analiza učnih načrtov glede prisotnosti
IKT-vsebin/predmetov na pedagoških
študijskih programih UP

Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si

Eden izmed načinov za doseganje kompetenc za didaktično rabo IKT pri uče-
nju in poučevanju je tudi vključenost IKT-vsebin v programe/predmete na
pedagoških študijskih programih. V okviru tega je analiza potekala v skladu
s tremi kriteriji:

– analiza prisotnosti IKT-vsebin v ciljih pedagoških študijskih programov
UP;

– analiza predmetov z IKT-vsebinami v okviru posameznih pedagoških
programov na 1. in 2. stopnji UP;

– analiza IKT-vsebin znotraj preostalih predmetov na pedagoških študij-
skih programih UP.

Podatki analize vključenosti IKT-vsebin v pedagoške študijske programe
UP PEF kažejo na manjšo mero vključenosti informacijsko-komunikacijske
tehnologije v dodiplomske študijske programe na UP PEF. Glede na predsta-
vljene rezultate (glej preglednico 1) ugotavljamo, da se kot eden temeljnih
ciljev v vseh treh dodiplomskih programih na UP PEF sicer pojavlja tudi cilj
usposobiti študente – bodoče učitelje za rabo IKT v vzgoji in izobraževanju,
vendar pa je posebne pozornosti za te vsebine kasneje med študijem ne-
koliko manj. Vsi trije zastopani pedagoški študijski programi imajo poseben
predmet, ki je namenjen izključno rabi IKT v VIZ, vendar pa se ta cilj pri pre-
ostalih predmetih med študijem potem porazgubi (v programu Predšolska
vzgoja so ti cilji prisotni samo pri 6 od 35 predmetov; v programu Razredni
pouk pri 5 od 54 predmetov; v programu Edukacijske vede/Pedagogika pa
pri 3 od 30 predmetov).

Analiza prisotnosti IKT-vsebin glede na dostopne podatke (za UP FHŠ neka-
teri podatki niso dostopni) na drugi stopnji na pedagoških študijskih progra-
mih UP PEF in UP FHŠ pokaže, da je običajno eden izmed ciljev podiplomskih
pedagoških študijskih programov tudi usposabljanje študentov za uporabo

27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34