Page 29 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 29
Analiza učnih načrtov glede prisotnosti
IKT-vsebin/predmetov na pedagoških
študijskih programih UP
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Eden izmed načinov za doseganje kompetenc za didaktično rabo IKT pri uče-
nju in poučevanju je tudi vključenost IKT-vsebin v programe/predmete na
pedagoških študijskih programih. V okviru tega je analiza potekala v skladu
s tremi kriteriji:
– analiza prisotnosti IKT-vsebin v ciljih pedagoških študijskih programov
UP;
– analiza predmetov z IKT-vsebinami v okviru posameznih pedagoških
programov na 1. in 2. stopnji UP;
– analiza IKT-vsebin znotraj preostalih predmetov na pedagoških študij-
skih programih UP.
Podatki analize vključenosti IKT-vsebin v pedagoške študijske programe
UP PEF kažejo na manjšo mero vključenosti informacijsko-komunikacijske
tehnologije v dodiplomske študijske programe na UP PEF. Glede na predsta-
vljene rezultate (glej preglednico 1) ugotavljamo, da se kot eden temeljnih
ciljev v vseh treh dodiplomskih programih na UP PEF sicer pojavlja tudi cilj
usposobiti študente – bodoče učitelje za rabo IKT v vzgoji in izobraževanju,
vendar pa je posebne pozornosti za te vsebine kasneje med študijem ne-
koliko manj. Vsi trije zastopani pedagoški študijski programi imajo poseben
predmet, ki je namenjen izključno rabi IKT v VIZ, vendar pa se ta cilj pri pre-
ostalih predmetih med študijem potem porazgubi (v programu Predšolska
vzgoja so ti cilji prisotni samo pri 6 od 35 predmetov; v programu Razredni
pouk pri 5 od 54 predmetov; v programu Edukacijske vede/Pedagogika pa
pri 3 od 30 predmetov).
Analiza prisotnosti IKT-vsebin glede na dostopne podatke (za UP FHŠ neka-
teri podatki niso dostopni) na drugi stopnji na pedagoških študijskih progra-
mih UP PEF in UP FHŠ pokaže, da je običajno eden izmed ciljev podiplomskih
pedagoških študijskih programov tudi usposabljanje študentov za uporabo
27
IKT-vsebin/predmetov na pedagoških
študijskih programih UP
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Eden izmed načinov za doseganje kompetenc za didaktično rabo IKT pri uče-
nju in poučevanju je tudi vključenost IKT-vsebin v programe/predmete na
pedagoških študijskih programih. V okviru tega je analiza potekala v skladu
s tremi kriteriji:
– analiza prisotnosti IKT-vsebin v ciljih pedagoških študijskih programov
UP;
– analiza predmetov z IKT-vsebinami v okviru posameznih pedagoških
programov na 1. in 2. stopnji UP;
– analiza IKT-vsebin znotraj preostalih predmetov na pedagoških študij-
skih programih UP.
Podatki analize vključenosti IKT-vsebin v pedagoške študijske programe
UP PEF kažejo na manjšo mero vključenosti informacijsko-komunikacijske
tehnologije v dodiplomske študijske programe na UP PEF. Glede na predsta-
vljene rezultate (glej preglednico 1) ugotavljamo, da se kot eden temeljnih
ciljev v vseh treh dodiplomskih programih na UP PEF sicer pojavlja tudi cilj
usposobiti študente – bodoče učitelje za rabo IKT v vzgoji in izobraževanju,
vendar pa je posebne pozornosti za te vsebine kasneje med študijem ne-
koliko manj. Vsi trije zastopani pedagoški študijski programi imajo poseben
predmet, ki je namenjen izključno rabi IKT v VIZ, vendar pa se ta cilj pri pre-
ostalih predmetih med študijem potem porazgubi (v programu Predšolska
vzgoja so ti cilji prisotni samo pri 6 od 35 predmetov; v programu Razredni
pouk pri 5 od 54 predmetov; v programu Edukacijske vede/Pedagogika pa
pri 3 od 30 predmetov).
Analiza prisotnosti IKT-vsebin glede na dostopne podatke (za UP FHŠ neka-
teri podatki niso dostopni) na drugi stopnji na pedagoških študijskih progra-
mih UP PEF in UP FHŠ pokaže, da je običajno eden izmed ciljev podiplomskih
pedagoških študijskih programov tudi usposabljanje študentov za uporabo
27