Page 34 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 34
a Štemberger in Sonja Čotar Konrad

vidualnih razlik v razvoju in učenju, zagotavljanje pogojev za vključeva-
nje predšolskih otrok s posebnimi potrebami v življenje in delo v vrtcu,
upoštevanje skupinskih razlik in ustvarjanje pogojev za njihovo izraža-
nje, upoštevanje načela različnosti in multikulturalizma na ravni izbora
vsebin, dejavnosti in materialov, ki otroku omogočajo izkušnje in spo-
znanja o različnosti sveta).
4. Načelo omogočanja izbire in drugačnosti (otroci lahko izbirajo med raz-
ličnimi dejavnostmi in vsebinami glede na njihove želje, interese, spo-
sobnosti).
5. Načelo spoštovanja zasebnosti in intimnosti (organizacija prostora in ča-
sa, ki otroku omogoča umik od skupinske rutine oz. izražanje individu-
alnosti pri različnih dejavnostih).
6. Načelo uravnoteženosti (načelo se nujno dopolnjuje tudi z načelom iz-
bire in drugačnosti; uravnoteženost med otrokovimi razvojnimi značil-
nostmi in kurkulom, spodbujanje vseh vidikov otrokovega razvoja, pra-
vice do izbire in drugačnosti ter možnosti za poglobljen razvoj določe-
nega področja).
7. Načelo horizontalne povezanosti (povezovanje različnih področij dejav-
nosti v vrtcu ter različnih vidikov otrokovega razvoja in učenja, izbor
vsebin, metod in načinov dela, ki upoštevajo specifičnosti predšolske-
ga otroka in omogočajo povezovanje različnih področij dejavnosti).
8. Načelo sodelovanja s starši (dostopnost informacij o različnih ponudbah
programov, pravica do sprotne izmenjave informacij o otroku, pravica
do sodelovanja pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu in oddelku, spo-
štovanje zasebne sfere družin, njihove kulture, identitete, jezika, sve-
tovnega nazora, vrednot, prepričanj, stališč, navad in običajev, zaseb-
nosti in varstva osebnih podatkov).
9. Načelo sodelovanja z okoljem (upoštevanje različnosti in možnosti upo-
rabe naravnih ter družbeno-kulturnih virov učenja v najbližjem okolju
vrtca ter okoljih, iz katerih prihajajo otroci).
10. Načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje ter strokovne-
ga izpopolnjevanja (strokovnih delavcev vrtca, z drugimi vrtci in drugi-
mi institucijami).
11. Načelo kritičnega vrednotenja (evalvacije) (na ravni načrtovanja dejav-
nosti, vsebin, metod dela, spremljanja razvoja oddelka in posamezne-
ga otroka, na ravni vsakodnevnih medosebnih interakcij v oddelku, na
ravni pravic in odgovornosti staršev ter lokalne skupnosti).
12. Načelo razvojno-procesnega pristopa (v ospredju sta otrokov vsesplošni
razvoj in pridobivanje osnovnih izkušenj in znanj, cilj je proces učenja).

32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39