Page 61 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
E-učbeniki
vrstnih načinov za aktivno vključevanje učencev v proces učenja, spodbuja
in omogoča (Klančar idr. 2018):
– poučevanje, osredotočeno na učenca;
– izmenjavo informacij;
– kritično mišljenje in odločanje na osnovi informacij;
– problemsko učenje;
– aktivno, raziskovalno, izkušenjsko učenje;
– spletno učno okolje z multimedijskimi gradniki, interaktivnimi naloga-
mi:
1. omogoča različne reprezentacije in prehajanje med njimi – učenec
gradi geometrijske predstave na konkretnem nivoju, ob slikovni
podpori sledi prehod na simbolni nivo,
2. uporaba animacij omogoča, da učenec proces sproži in opazuje, po
potrebi ponovi;
– številna srečanja z različnimi fizičnimi in virtualnimi situacijami;
– manj linearno, hierarhično ali sistematično napredovanje, vsebuje pri-
poročila za nadaljnje delo;
– sodelovalno delo, diskusijo;
– uporabo več medijev;
– razvoj sposobnosti vizualizacije, omogoča veliko različnih gradiv s sli-
kovno oporo;
– napredovanje po več učnih poteh;
– soustvarjanje učne poti;
– možnost izbire;
– umeščenost v avtentične, življenjske kontekste, simuliranje realnih po-
javov in problemov;
– sprotno povratno informacijo, ki je nepristranska in neosebna;
– prilagajanje gradiva potrebam posameznega učenca;
– ažurnost, saj lahko e-gradiva pri ugotovljeni napaki hitro popravimo,
hitro posodabljanje;
– uspešnejše prilagajanje glede na predznanje posameznega učenca.
Z uporabo interaktivnih nalog iz i-učbenika za matematiko in didaktičnih
iger učenci ponovijo ter poglobijo znanje. Povratna informacija se nahaja ob
nalogah. Pri nalogah oz. dejavnostih, ki se vežejo na osnovne matematič-
ne pojme, ki jih učenci šele spoznavajo, je vir povratne informacije učitelj,
ki spremlja delo učencev, preverja ustreznost oznak, zapisa obrazcev ter nu-
di dodatno pomoč učencem, ki to potrebujejo. Pri direktnih nalogah učenec
59
vrstnih načinov za aktivno vključevanje učencev v proces učenja, spodbuja
in omogoča (Klančar idr. 2018):
– poučevanje, osredotočeno na učenca;
– izmenjavo informacij;
– kritično mišljenje in odločanje na osnovi informacij;
– problemsko učenje;
– aktivno, raziskovalno, izkušenjsko učenje;
– spletno učno okolje z multimedijskimi gradniki, interaktivnimi naloga-
mi:
1. omogoča različne reprezentacije in prehajanje med njimi – učenec
gradi geometrijske predstave na konkretnem nivoju, ob slikovni
podpori sledi prehod na simbolni nivo,
2. uporaba animacij omogoča, da učenec proces sproži in opazuje, po
potrebi ponovi;
– številna srečanja z različnimi fizičnimi in virtualnimi situacijami;
– manj linearno, hierarhično ali sistematično napredovanje, vsebuje pri-
poročila za nadaljnje delo;
– sodelovalno delo, diskusijo;
– uporabo več medijev;
– razvoj sposobnosti vizualizacije, omogoča veliko različnih gradiv s sli-
kovno oporo;
– napredovanje po več učnih poteh;
– soustvarjanje učne poti;
– možnost izbire;
– umeščenost v avtentične, življenjske kontekste, simuliranje realnih po-
javov in problemov;
– sprotno povratno informacijo, ki je nepristranska in neosebna;
– prilagajanje gradiva potrebam posameznega učenca;
– ažurnost, saj lahko e-gradiva pri ugotovljeni napaki hitro popravimo,
hitro posodabljanje;
– uspešnejše prilagajanje glede na predznanje posameznega učenca.
Z uporabo interaktivnih nalog iz i-učbenika za matematiko in didaktičnih
iger učenci ponovijo ter poglobijo znanje. Povratna informacija se nahaja ob
nalogah. Pri nalogah oz. dejavnostih, ki se vežejo na osnovne matematič-
ne pojme, ki jih učenci šele spoznavajo, je vir povratne informacije učitelj,
ki spremlja delo učencev, preverja ustreznost oznak, zapisa obrazcev ter nu-
di dodatno pomoč učencem, ki to potrebujejo. Pri direktnih nalogah učenec
59